וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני כשנה סגן שר האוצר דווקא התנגד לפטור ממע"מ

27.3.2014 / 14:38

מיקי לוי בדיון בהצעת חוק פרטית של יהדות התורה לפטור ממע"מ על דירה ראשונה חדשה: "דווקא מלאי הדירות הישנות עשוי להתאים לרכישה על ידי זוגות צעירים"

משרד האוצר העביר השבוע בקבינט הדיור את נושא 0% מע"מ לקניית דירה חדשה ראשונה, בחבילה הכוללת גם את "מחירי המטרה" על קרקעות. עיון בפרוטוקול ישיבת כנסת ממאי 2013 מגלה התנגדות חריפה של משרד האוצר להצעת חוק פרטית של ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה, שביקש לתקן את חוק מס ערך מוסף תחת הכותרת: פטור בעת קניית דירה ראשונה לזוגות צעירים".

נציג הממשלה, סגן שר האוצר מיקי לוי, הודיע בתחילת דבריו כי הממשלה מתנגדת להצעת החוק, ואמר כי "רכישת דירה חייבת במס ערך מוסף רק כאשר היא נקנית מהקבלן. רכישת דירה מיד שנייה כלל אינה חייבת במע"מ. האם הכוונה היא להקל על מי שירכוש דירות מגורים מקבלן? הרי דווקא מלאי הדירות הישנות עשוי להתאים לרכישה על ידי זוגות צעירים... לא מן הראוי לעודד אוכלוסיה זו לרכוש רק דירות חדשות".

לוי הוסיף כי "קביעת פטור ממע"מ לרוכשי דירה ראשונה חדשה מקבלן תביא לכך שאוכלוסיה זו, שתרצה ליהנות מהפטור ממע"מ, תבקש לרכוש רק דירות חדשות. למה הדבר יביא? הדבר יביא לעלייה בביקוש לדירות אלה ולפיכך אף לעליית מחירים, ואני לא בטוח שאותו פטור יגיע לכיסו של הצרכן. אני בספק".

בהמשך הדיון התייחס לוי לסוגיית עלות החוק, וציין כי היא מגיעה עד לכדי 1.4 מיליארד שקל בשנה. "בימים טרופים אלה זה מאוד מאוד בעייתי, אך על מספר זה יש להוסיף עלויות נוספות בשל שינוי בביקושים, הונאות, זיופים של רישום דירות על שמם של אחרים כדי לזכות בפטור האמור".

נזכיר כי על פי הערכות, עלות ההצעה החדשה של שר האוצר יאיר לפיד, עלות הפטור ממע"מ על דירה חדשה ראשונה יגיע ל-3 מיליארד שקל".

  • עוד באותו נושא:
  • מיקי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully