וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בגבעת עמל ב': בתי המפונים נהרסו

אורי חודי

27.3.2014 / 16:51

נציגי חברת אלעד מגורים מקבוצת תשובה הגיעו לפשרה עם 2 המשפחות שהיו מיועדות לפינוי, וזאת לאחר מו"מ ארוך שהתקיים היום מול משפחת חילובסקי

דרמה בגבעת עמל ב'. מאות שוטרים הגיעו הבוקר (ה') למתחם בגבעת עמל ב' כדי להוציא לפועל את צווי הפינוי שהוציא בית המשפט לשתי משפחות. מדובר במשפחת חילובסקי ומשפחת לוי וסך הכל בחמישה צווי פינוי לבתים במקום. נכון לעכשיו, משפחת לוי הגיע לפשרה עם עורכי הדין של יצחק תשובה בנוגע לפינוי מרצון בתמורה לפיצוי שעומד על כ-1.75 מיליון שקל, בדומה לפיצוי שקיבל מפונה אחר בשכונה, הרצל ציון לפני מספר חודשים.

בסופו של דבר, נציגי חברת אלעד מגורים מקבוצת תשובה הגיעו לפשרה עם 2 המשפחות שהיו מיועדות לפינוי, וזאת לאחר מו"מ ארוך שהתקיים היום מול משפחת חילובסקי. בשעות הערב נהרסו בנייני המגורים לגביהם הוגשו צווי הפינוי.

כזכור, צווי הפינוי הוצאו לאחר הליכים משפטיים ארוכים שדנו בסוגיית הזכות של מחזיקי הקרקע בפיצוי או בזכאותם לדיור חלופי על סמך הבטחות עבר. את ההליכים קידמו מול המחזיקים בקרקע עורכי הדין של קבוצת תשובה, בבעלות איש העסקים יצחק תשובה, שמקדם במקום את בניית פרויקט המגורים 'פארק בבלי' שעתיד לכולל כ-600 יחידות דיור.

הפינוי הנוכחי אינו מגיע בהפתעה וסוגיית הזכויות בקרקע כמו גם צווי הפינוי שכבר הוגשו עוררו דיון ציבורי נרחב בחודשים האחרונים. דיון שאף הגיע לכנסת ולוועדת הפנים.

חברי הכנסת דב חנין ואיילת שקד שמונו ע"י ועדת הפנים של הכנסת לטיפול בנושא, תוקפים היום את פינוי המשפחות וקוראים לשר השיכון ולראש עיריית תל אביב להתערב. "ממש באותו יום שהוא סוגר עסקת מילארדים למכירת הגז שלנו, יצחק תשובה מפנה 6 משפחות מבתיהן לרחוב", כך אמר היום חבר הכנסת חנין, "דרישות התושבים שנשלחו על ידי המדינה להתגורר במתחם בשנות ה-50, הן בסיסיות והוגנות. הגשנו הצעת חוק שתבטיח כי המפונים יזכו לדיור חלופי. אבל למי שרואה מולו דולרים ולא אנשים אין כנראה רצון להגיע להסדר מכבד והוגן שימנע השלכת משפחות שלמות לרחוב. למדינה יש אחריות כלפי האנשים האלה ואני מצפה ממשרד השיכון ומעיריית תל אביב להתערב ולהגן על הזכות הבסיסית של אנשי גבעת עמל לקורת גג".

גם חברת הכנסת איילת שקד התייחסה לנושא ואמרה: "נראה לי לא מוסרי ולא מתקבל על הדעת שבאותו יום שיצחק תשובה חותם הסכם על 2.6 מיליארד דולר עם האוסטרלים , הוא מפנה בכח תושבים שגרים בבתיהם כבר 65 שנה. מן ראוי להגיע להסכם פשרה עם התושבים בשכונה, שיאפשר להם לקנות דירה חלופית ועדיין ישאיר בידי היזם רווחים נאים".

כזכור, לאחר עיסוק רב בנושא בועדת הפנים של הכנסת הגישו חברי הועדה חברי הכנסת חנין, שקד, זבולון כלפה ומירי רגב, הצעת החוק שמטרתה להבטיח את זכויות המפונים לדיור חלופי. הצעת החוק קובעת כי תושב שנשלח על ידי המדינה לפני שנת 1961 או תושב בגיר שנולד במתחם השכונה ומחזיק בה נכס יהיה זכאי לדיור חלופי.

מאלעד מגורים ישראל, יזמית פרויקט 'פארק בבלי', נמסר בתגובה: "כל ערכאות בתי המשפט בישראל מהמקומי ועד לעליון אשר דנו למעלה מעשור בתיקים והובאו בפניהם כל המסמכים והעדויות הקיימות, פסקו פה אחד כי מדובר במחזיקים שלא כדין שיש לפנותם. שופטי ביהמ"ש ביקרו את התנהלותם של המחזיקים ואמרו שהיא מתנהלת בחוסר תום לב, תוך שימוש מניפולטיבי בנתונים וללא שום הוכחה לטענתם לבעלות כלשהי על השטח. כל זאת תוך כדי שהם עושים חוכא ואיטלולא מפסקי הדין של בתי המשפט. ואף על פי כן ולמרות כל הנאמר לעיל, אלעד מגורים ישראל מנהלת מו"מ בהגינות וברגישות עם המחזיקים מתוך מטרה למצוא פתרון מכובד, כפי שקרה עם כ-30 משפחות שהתפנו מרצונן לאחר קבלת פיצויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully