וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממתינים ל-0% מע"מ? נדחו מכרזים לבניית מאות דירות

שלומית צור

30.3.2014 / 14:18

על פי הערכות בשוק הנדל"ן, משרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל חוששים מכישלון המכרזים עקב המתנה ליישום תוכנית 0% מע"מ

על רקע ההכרח בשיווק קרקעות מואץ על מנת להגדיל את היצע הדיור, החליטו לאחרונה רשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון לדחות מכרזים לשיווק קרקעות המיועדות לבניית מאות יחידות דיור. המכרזים שהיו אמורים להיסגר השבוע נדחו בחודש, ביניהם מכרז לשיווק קרקע המיועדת להקמת 168 יחידות דיור בשכונת מורשה ברמת השרון, קרקע המיועדת להקמת 590 יחידות דיור בכפר יונה, קרקע המיועדת להקמת 400 יחידות דיור בשכונת אגמים באשקלון ומכרזים נוספים המיועדים להשכרה ארוכת טווח הכוללים מאות יחידות דיור.

על פי הערכות בשוק הנדל"ן, משרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל מודעים לקיפאון ברכישת דירות השורר כיום בשוק הנדל"ן שמקורה בהמתנה ליישום תוכנית לפיד המעניקה לזוגות צעירים מע"מ בשיעור אפס, ולכן חוששים מכישלון המכרזים בתקופה הנוכחית. זאת כתוצאה מאי ודאות ממנה סובלים יזמי הנדל"ן, והקושי הקיים בתימחור קרקעות נוכח מצב זה.

עם זאת, במשרד השיכון לא ממהרים לייחס את אי הוודאות בשוק לדחיית המכרזים, ומנמקים את המהלך בשינויים במועדי תשלום עלויות פיתוח שנועדו להקל על יזמי הנדל"ן. את היוזמה לשנות את מועדי תשלום עלויות הפיתוח אגב, יזם שר השיכון לשעבר אריאל אטיאס, ויישומה כעת, מגיע באיחור רב.

מטרת היוזמה היתה להקל על יזמים המעוניינים לרכוש קרקעות באזורים שבהם עלויות הפיתוח גבוהות במיוחד, ושהורדת מחירי הקרקעות לא השפיעה כמעט על תנאי המכרז, מאחר ומרבית עלויות הקרקע היו טמונות בפיתוח ולא בקרקע. במשרד השיכון טוענים כי מטרת השינוי להקל על מועדי התשלום והמימון של היזמים, ומאחר ומדובר בשינוי משמעותי והקלה בתנאי המימון, הוחלט לתת זמן נוסף לכל היזמים המעוניינים לשקול את השתתפותם במכרז בתנאים המעודכנים והמשופרים.

"אכן, בימים האחרונים נדחו מכרזי המקרקעין למגורים של רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון ברחבי הארץ" מסרו במשרד השיכון. "בקצרה, סיבת הדחייה היא ההחלטה החדשה על שינוי במועדי התשלום, כך שהזוכים יצטרכו לשלם את מלוא הוצאות הפיתוח תוך 170 יום ואת מלוא התשלום על הקרקע תוך 180 יום. במהלך תקופה זו על הזוכים לשלם 15% מהוצאות הפיתוח תוך 50 יום, והשלמת 15% מסך התשלום על הקרקע תוך 60 יום. עד עתה, היו צריכים הזוכים לשלם את כל הוצאות הפיתוח תוך 50 יום, מה שהקשה עליהם במקרים רבים".

עוד מוסיפים במשרד השיכון, כי "בנוסף, גם נקבע חילוט מדורג בלבד ולא חילוט מלא של 15% מהוצאות הפיתוח. כך, רק מי שלא שילם בחלוף 170 יום (הוצאות פיתוח) תחולט לו מלוא הערבות ששילם בסך 15% מסך התשלום. אולם, מי שיחליט כי הוא מוותר על זכייתו עד היום ה-110 מהזכייה (כלומר, עד 60 יום קודם למועד השלמת התשלומים) יוכל לקבל 7.5% מהוצאות הפיתוח בחזרה, ומי שלא ישלים מהיום ה-111 והלאה עד 170 יום (המועד האחרון לתשלום) יחולט לו מלוא הסכום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully