וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: מחירי הדיור עשויים להמשיך לעלות

קובי ישעיהו

3.4.2014 / 12:39

כלכלני לאומי מעריכים כי מכירות של דירות חדשות ימשיכו לרדת עד לחקיקה בנושא. "בעיקר על רקע דחיית מועד ביצוע עסקאות על ידי הזכאים על פי הקריטריונים של תוכניות הדיור"

ב-24 במארס אישר קבינט הדיור של הממשלה מספר הצעות אשר מטרתן להוזיל את מחירי הדיור, ביניהן מתן הטבה של פטור ממע"מ לרוכשי דירה ראשונה וחדשה (העונים על שורה של קריטריונים) והצעת החלטה לפרסם מכרזים לדיור בשיטת 'מחיר מטרה' (על פי שיטה זו, דירות ימכרו בהנחה של 20% ממחיר השוק שהינו המחיר החציוני למ"ר ואשר ייקבע על-ידי השמאי הממשלתי).

"להערכתנו, עד אשר החוקים בנושא תוכניות הדיור השונות יאושרו בכנסת ויכנסו לתוקף, ובפרט תכנית 'מע"מ 0%', היקף המכירות החודשי של דירות, ובפרט חדשות, צפוי להמשיך לרדת, וייתכן כי באופן משמעותי מאד בטווח הקצר, זאת בעיקר על רקע דחיית מועד ביצוע עסקאות על ידי הזכאים על פי הקריטריונים של תוכניות הדיור". כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירת המאקרו השבועית שלהם.

התפתחות זו, אומרים בלאומי, עלולה להשפיע בטווח הקצר על תזרים המזומנים של חברות בנייה, קבלנים, וספקים בתחום הבניה הפועלים בשוק הרלוונטי של זכאי התוכניות השונות.

במבט לטווח ארוך יותר, המתייחס בעיקר לתקופה שלאחר אישור התכניות, "במידה ותוכניות הממשלה ייושמו ויענו על ציפיות המשקיעים ומחירי הדירות לזכאים יגלמו 'הנחה', אזי אנו מעריכים כי תחול האצה במכירות, בעיקר כתוצאה מהשלמת פערי הביקוש שנפתחו בטווח הקצר וכן מרצון הציבור ל'נצל' את ההנחה ולהקדים רכישות".

במידה ומגמת הירידה במלאי הדירות תימשך בעקבות יישומן של תוכניות דיור שונות, וללא המשך עלייה בהתחלות הבנייה, אזי מחירי הדיור עשויים לשוב ולעלות, ולכן תנאי הכרחי להצלחתן של התכניות השונות של הממשלה הוא הגדלת ההיצע, אומרים בלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully