וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העירייה גבתה 102 ש' שלא כדין ותפצה ב-90 אלף ש'

שלומית צור

13.4.2014 / 10:44

החיוב הלא חוקי עמד אמנם על 102 שקל בלבד, אך מזרחי ובניו החליטה לא לוותר והגישה תביעה ייצוגית נגד עיריית הון השרון ונגד הוועדה המקומית לתכנון ובניה

הגבייה שלא השתלמה: עיריית הוד השרון תשלם 90 אלף שקל בגין חיוב לא חוקי של "אגרת הקמת גדר" בסך 102 שקל בלבד שגבתה מחברת מזרחי ובניו המנוהלת על ידי רוני מזרחי. העירייה גבתה את האגרה הלא חוקית כתנאי למתן היתר בנייה לפרויקט "הלופט" שהקימה החברה ברחוב הפרחים, ונוהגת לגבות אגרה זו שנים רבות מיזמי נדל"ן רבים.

החיוב הלא חוקי עמד אמנם על 102 שקל בלבד, אך מזרחי ובניו החליטה לא לוותר והגישה תביעה ייצוגית נגד העירייה ונגד הוועדה המקומית לתכנון ובניה, בטענה כי מדובר בחיוב שמנוגד לתקנות התכנון והבנייה. באמצעות משרד עורכי הדין כץ גבע איצקוביץ המתמחה במיסוי מוניציפלי טענה מזרחי ובניו כי למרות שהחיוב אינו חוקי, יזמים נאלצים במשך שנים לשלמו כי הוא מהווה תנאי שמעמידה העירייה להוצאת היתר בנייה.

הקבוצה בשמה הוגשה הבקשה לייצוגית היא כל מי ששילם לועדה המקומית תשלומים בגין "הקמת גדר" במהלך השנתיים שקדמו להגשת הבקשה.

בבקשה לאישור התביעה כייצוגית טענה מזרחי ובניו, כי הכספים שנגבו ממנה כתנאי למתן היתר בנייה, היו בנוסף לאגרות בנייה שכבר נגבו ממנה וכללו בין היתר הקמת גדרות, וכי גביה זו מנוגדת לתקנות התכנון והבניה. מנגד טענה עיריית הוד השרון כי הפסיקה לגבות את האגרה. שופטת בית משפט השלום מיכל נד"ב קבעה כי "למשיבה היה די זמן לחדול מהגבייה לאחר עניין כהן אך היא בחרה שלא לעשות כן וחדלה רק לאחר הגשת התובענה נגדה. בנסיבות אלה אין המשיבה יכולה לאחוז בחבל משני קצותיו, ודין טענתה לעניין הפנייה המוקדמת, להידחות".

עוד קבעה כי "המשיבה הודיעה על חדילה מגבייה של אגרת הקמת גדר לאחר הגשת התובענה הייצוגית. על כן ברי כי בקשת האישור הביאה תועלת לחברי הקבוצה וכן לכלל ציבור מבקשי היתר הבנייה בתחומה של המשיבה, הקיימים והעתידיים שלא יחויבו עוד באגרת הקמת גדר".

  • עוד באותו נושא:
  • הוד השרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully