וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחיאני: "יד מכוונת דואגת בישראל להרחבת פערים"

מירב מורן

13.4.2014 / 12:26

ראש עיריית בת ים: "אין מחסור בקרקעות; שמאים עוצרים את פתרונות הדיור שמכינות העיריות". על הרשעת אולמרט: "מאמין שבערעור הוא ייצא זכאי"

"צריך לתת הרבה יותר כוח לראשי רשויות. המצב היום הוא שידינו כבולות, אבל אף אחד לא מעז ללכת עד הסוף ולתת כוח מלא בידי נבחרי ציבור. הכוח ניתן בידי פקידים והוא זה שמביא את השחיתות והמאכעריזציה. ראש עיר שלא יגשים תוכניות שהכריז עליהן יאבד את אהדת הציבור ואת עולמו, אבל פקיד שיעכב אותן, עלול אפילו להתקדם" - כך אומר שלומי לחיאני, ראש עיריית בת ים המושעה בשל פרשת השוחד (משפטו יחל בחודש הבא), בראיון למוסף הנדל"ן של "גלובס".

בראיון מתייחס לחיאני בין היתר להרשעתו של רה"מ לשעבר אהוד אולמרט ואומר: "אני מאמין שבערעור אולמרט ייצא זכאי. הסיבה שאני סבור כך אינה ערכית, אין לי דעה, יש לי ידע שצברתי מקריאת הכרעת הדין. ובהכרעת הדין אין שום חוט שמקשר אותו לשוחד, חוץ מההיגיון הבריא של השופט. והיגיון, בריא ככל שיהיה, לא יכול לייצר הרשעה פלילית, את זאת יכולות רק עובדות".

על מצוקת הדיור אומר לחיאני: "את מצוקת הדיור אפשר היה לפתור בפיתוח מרכזי הערים הקיימות, שאליהם מתנקז עיקר הביקוש, ובהם מורגשת יותר מכל מצוקת הדיור והמחסור. יש לנו משאב קרקע יקר ואותו צריך לנצל ביעילות. אין כאן מחסור בקרקע, יש מספיק קרקע בערים שבתכנון נכון אפשר לנצל הרבה יותר טוב ולהגדיל באמצעותו את מלאי יחידות הדיור. אבל, עיריות משקיעות משאבי זמן וכסף בתכנון מיזמי התחדשות שיכניסו דיירים, ואז מגיע שמאי ואומר שזה לא כלכלי, וכל המהלך יורד לטמיון. זה כך לאורך כל הדרך, וכך נעצרים פתרונות דיור. על הדרך מבזבזים כספי ציבור שהושקעו בתכנון שהלך לפח".

לחיאני מתייחס גם לפערים החברתיים בישראל וטוען כי מדובר במדיניות מכוונת: "מדינת ישראל צועדת בדרך שיטתית להרחבת פערים חברתיים. זו מדיניות, לא מקרה. יש פה יד מכוונת לכך שאנשים שמרוויחים פחות, ירוויחו פחות, ואנשים שמרוויחים יותר ירוויחו יותר. זה דרך מיסוי, ודרך הקצאת משאבים ציבוריים - שוב ושוב, בכל החלטה ציבורית וממשלתית שמתקבלת, הנהנים הם אותם נהנים והנפגעים אותם נפגעים".

*** הכתבה המלאה - במוסף הנדל"ן שיחולק הערב (א') למנויי "גלובס"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully