וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיכוב בתוכנית "מחיר מטרה" לדירות בהנחה של 20%

אורי חודי

22.4.2014 / 9:27

לפני חודש קבע קבינט הדיור כי תוך 21 יום יגובשו קריטריונים למכרזי "מחיר מטרה" - אך שום דבר לא זז. לא רק חג הפסח עיכב את הביצוע, אלא גם חילוקי דעות בממשלה

למעלה מ-21 יום חלפו מאז ישיבת קבינט הדיור האחרונה וטרם התקבלו החלטות לגבי יישום תוכנית "מחיר מטרה". כזכור, בישיבה שהתקיימה ב-24 במארס הגיעו שר האוצר לפיד ושר השיכון אריאל להסכמה לפיה תוכנית 0% מע"מ לדירה ראשונה תעלה להצבעה ותוכנית "מחיר מטרה" תזכה לתמיכה עקרונית ותקודם בתיווכו של משרד רה"מ.

באותה ישיבה אושרה תוכנית לפיד ל-0% מע"מ פה אחד ונקבע כי תוך 21 יום יגובשו קריטריונים למכרזי "מחיר מטרה", כולל האזורים בהם יפורסמו המכרזים וכן לאיזו אוכלוסיה יהיו מיועדות הדירות המוזלות.

את הקריטריונים אמורים לגבש יחד נציגי משרד האוצר, משרד השיכון ומשרד רה"מ. שר השיכון אף הצהיר כי כבר קבע ישיבה של מועצת מקרקעי ישראל ב-28 באפריל בה תעלה התוכנית לאישור.

עם זאת, עפ"י גורמים המקורבים לנושא, לוח הזמנים צפוי להתארך משום שעד כה לא הושגה כל התקדמות וככל הנראה הדיון בנושא במועצת מקרקעי ישראל יידחה.

מלבד חג הפסח בו לא עבדו הגורמים המקצועיים, ישנן גם כמה מחלוקות בין הצדדים שמעכבים את הביצוע. כך, למשל, עדיין לא גובשה הסכמה באשר לאזורים בהם יוכל משרד השיכון לפרסם את המכרזים הללו, כאשר באוצר מתעקשים שהמכרזים לא יפורסמו במסגרת הסכמי הגג שנחתמו וייחתמו עם הרשויות המקומיות (עד כה נחתמו הסכמי גג עם עיריות מודיעין, קרית גת וראש העין). בנוסף, טרם נקבע אם מכרזי "מחיר מטרה" יהיו מיועדים גם למשפרי דיור או רק לרוכשי דירה ראשונה.

מכרזי המטרה אמורים לצאת לפועל בשנים 2014-2018. משמעותו של מחיר המטרה היא קביעת מחיר מרבי לדירה שיעמוד על 80% מהמחיר החציוני למ"ר בנוי בדירה חדשה באזור בו נמצאת הקרקע המשווקת במכרז. המחיר החציוני ייקבע על ידי השמאי הממשלתי. במילים אחרות, מדובר בדירות חדשות בהנחה של 20% על מחיר השוק, כאשר רוכשי הדירות יצטרכו לבחור בין השתתפות במכרזי "מחיר מטרה" לבין קבלת הטבת 0% מע"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully