וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי רמת אביב ג' נגד מגדל בן 16 קומות

שלומית צור

30.6.2014 / 16:51

התושבים טוענים כי עיריית ת"א, שהתנגדה לתוכנית, שינתה דעתה לאחר שהגיעה להסכמה בלתי חוקית עם אהובי. הסיכום: יממן הקמת חניון תת קרקעי במגרש בבעלותה

תושבי רמת אביב ג' נגד מגדל מגורים שמתכנן יגאל אהובי להקים בלב השכונה: ועד התושבים הגיש עתירה מינהלית נגד עיריית תל אביב, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, חברת פרתם מבנים בע"מ שבשליטת אהובי והמועצה הארצית לתכנון ובנייה, בדרישה לבטל את התוכנית שאושרה לאחרונה, להקמת מגדל מגורים מעל מרכז מסחרי קיים.

המרכז ממוקם בפינת הרחובות אבא אחימאיר ובן יוסף בלב שכונת רמת אביב ג', שפועלים בו בין היתר סופרפארם, שופרסל ובית הקפה "קפה גימל". המגרש בייעוד מסחרי, כולל זכויות בנייה בסך 1,805 מ"ר. אהובי רכש אותו ב-2007 ב-12 מיליון דולר מחברה פרטית שבבעלות נציב מס הכנסה לשעבר יאיר רבינוביץ'. לאחר הרכישה הגיש בקשה לתוכנית שתגדיל את זכויות הבנייה של המרכז המסחרי ל-2,430 מ"ר ותוסיף מעליו בניין מגורים בן 16 קומות ובו 66 דירות.

התוכנית הופקדה להתנגדויות הציבור בתחילת 2013, והוגשו לה התנגדויות על ידי ועד התושבים וגם על ידי מהנדס עיריית תל אביב עודד גבולי. בשתי ההתנגדויות נטען כי התוכנית סותרת את מדיניות תוכנית המתאר של תל אביב שהופקדה לפני שנה, שעל פיה בניגוד לאזורים אחרים שבהם ניתן לבנות בנייה גבוהה, מוגדרת שכונת רמת אביב ג' אזור לבנייה מרקמית שבה ראוי לשמור על המרקם הקיים. לטענת התושבים, תוכנית המתאר מציינת כי לא תותר ברמת אביב ג' תוספת שטחי בנייה למעט תוספת של שטחי מסחר, משרדים ותעסוקה מעל מוקדי תעסוקה מקומיים קיימים, ואין לאשר תוספת שטחי בנייה למגורים מעל המרכזים המסחריים הקיימים.

הוועדה המחוזית החליטה ביוני 2013 לדחות את ההתנגדויות ולאשר את התוכנית בנימוק כי היא סבורה שייעוד מגורים תואם את המקום ואין בתוספת יחידות הדיור המוצעת משום שינוי משמעותי לשכונה. עוד נקבע כי 20% מיחידות הדיור יהיו קטנות. בעתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות עוה"ד אסף פריאל ואמיר לוזון ממשרד פרופ' יובל לוי, טוען ועד השכונה בשם מאות תושבים כי "הוועדה המחוזית אישרה בהחלטתה לתת תוקף לתוכנית בנייה של מגדל מגורים והקמת 66 יחידות דיור נוספות בשכונה, על אף שתוכנית המתאר אוסרת על תוספת שטחי בנייה למטרות מגורים ולמרות שאין כל הצדקה לתוספת יחידות דיור בשכונה, מעבר לאלו שיתווספו לפי הוראות תמ"א 38". כותבים תושבי השכונה בעתירה ודורשים לבטל את התוכנית. לטענתם, מדובר בתוכנית שבה מבקש היזם לאשר תוספת מסיבית למגורים למגרש נטול זכויות בנייה למגורים, וזאת בהיקף נרחב ובניגוד למדיניות של ת"א.

ביולי 2013 הגישה הוועדה המקומית ערר על התוכנית, שאליו צורפה אח"כ התייחסות של ועד התושבים. הוועדה המקומית הדגישה שתוספת יחידות הדיור אינה נדרשת ואין בה כל תועלת של ממש פרט להעשרת קופתו של היזם. עוד ציינה הוועדה המקומית כי הקצאת 20% דירות קטנות במגרש, מעשירה את הקבלן שמקבל בתוכנית דירות קטנות, אך הדבר אינו תורם תרומה ממשית להיצע הדירות הקטנות במחירים סבירים שלו זקוקה העיר. הוועדה המקומית, כמו הוועד, דרשה לבטל את התוכנית שאושרה. עם זאת ציינה כי תתמוך בתוכנית רק אם היזם יממן או יבצע במקומה מטלה ציבורית של הקמת חניון תת רקעי במגרש צמוד הנמצא בבעלות העירייה. במאי האחרון, 10 חודשים לאחר שהוגש הערר, נדהמו התושבים לגלות כי התוכנית אושרה לאחר שהוועדה המקומית החליטה למשוך את הערר. מפרוטוקול דיוני הוועדה התברר לוועד כי היזם הגיע להסכמות עם העירייה שלפיהן יישא במקומה בעלויות הקמת חניון תת קרקעי במגרש העירייה הצמוד, כאשר תנאי למשיכת הערר הוא חתימה על הסכם פיתוח עם אגף נכסי העירייה.

מעיריית ת"א נמסר כי "הערר שהגישה העירייה בעבר עסק בכך שהתוכנית לא נתנה תועלת ציבורית לסביבתה. משהסכים היזם להוסיף חניות ציבוריות ולשפר את תפקוד החניון הציבורי הנבנה בצמידות לחניון הבניין, ניתנה תועלת ציבורית ועל כן באה הועדה המקומית על סיפוקה והערר התייתר. בכל מקרה, התוכנית אושרה וקיבלה תוקף על ידי הועדה המחוזית. באשר לטענות המובאות בעתירה שהוגשה אתמול, העירייה לומדת את העתירה ותגיב כנדרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully