וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ייראו הדירות שיימכרו בהוזלה של 20%

אורי חודי

1.7.2014 / 11:49

המפרט שפרסם משרד השיכון יכול להיות רלוונטי למכרזי מחיר מטרה אך המשמעות שלו לגבי תוכנית מע"מ אפס היא שכמעט ולא יהיו דירות שיעמדו בתנאי המפרט כאשר החוק ייכנס לתוקפו

משרד השיכון גיבש מפרט מחייב לבנייה במסגרת מסלול מחיר מטרה. מדובר במפרט ארוך ומפורט עד רמת הפרטים השוליים ביותר. מסמך זה נשלח לאחרונה לעיון משרדי הממשלה הרלוונטים ונציגי הקבלנים להערות. יש לציין שלא מדובר בנוסח סופי. במקביל, מסמך זה גם קובע כי אותו המפרט יתייחס גם לדירות שיימכרו בהטבה של תוכנית מע"מ בשיעור אפס.

להורדת הטיוטה המלאה של מפרט הדירות - לחצו כאן

במפרט צוין בין היתר כי הדירות המוזלות יכללו חדר שירותים אחד לפחות, חדר אמבטיה אחד לפחות, פינת אוכל, חדרי שינה, ממ"ד ועוד. חדר השינה העיקרי יהיה בשטח 11 מ"ר, משני יהיה 10 מ"ר, חדרון - 7 מ"ר. בדירות 5 חדרים ומעלה יחויב להיבנות חדר ארונות בשטח 5 מ"ר לפחות.

המפרט מתאר את השטחים ומספר החדרים שיש לבנות בהתאם לגודל הדירה. כך, למשל, בדירות 2 חדרים המטבח יהיה בשטח 8 מ"ר ובדירת 6 חדרים - 10 מ"ר.

המפרט מתאר גם את נקודות החשמל הרצויות ומיקומן, החובה לכלול כיורים, הגדלים הרצויים למרפסות שמש ועוד.

יש לציין כי בעוד המפרט האמור גיבש רשימה ארוכה של דרישות שמטרתן היא לוודא כי דירות שעתידות להימכר בהנחה יכללו את האלמנטים ולסגור פרצה לרמאויות או קומבינות מצד הקבלנים, הוא רלוונטי למכרזי מחיר מטרה אך לא לתוכנית המע"מ, בטח לא בשלביה הראשונים.

הסיבה לכך פשוטה, באם מפרט זה יכלל בחוק המע"מ, שכזכור הוא חוק הנחקק בחקיקה ראשית ולכן לא יהיה נתון לשינויים מאוחר יותר, מספר הדירות הקיימות שיוכלו לקבל את ההטבה, ויעמדו במפרט זה, יהיה אפסי. המשמעות היא שמפרט זה יוכל להיות רלוונטי רק לדירות שטרם נבנו היום. באותו הזמן, החלתו של המפרט האמור במכרזי מחיר מטרה אינו בעייתי מבחינה זו כי במקרה הזה, מדובר במכרז המתייחס לדירות שטרם נבנו ולכן הצמדת המפרט למכרז תחייב את הזוכה לבנות על פיו.

מהסיבות שפורטו להלן, המפרט שהועבר לעיון משרדי הממשלה ככל הנראה אינו המפרט הסופי שיכלל בחוק המע"מ. על פי גורמים הבקיאים בפרטי חוק המע"מ ובפרטי המפרט האמור הסבירו כי המטרה היא להגיע למפרט כללי שיאפשר מצד אחד לדאוג שדירות מוטבות יימכרו במפרט נאות אולם מצד שני לא יפחית באופן דרסטי את מספר הדירות המוטבות הקיים בשוק.

כך, בימים הקרובים עתידים משרד האוצר, משרד השיכון וגם נציגי הקבלנים לדון במסמכי המפרט ולגבש נוסח סופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully