וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ת"א: להגביל את הבנייה במרכז העיר ל-6 קומות

שלומית צור

6.7.2014 / 19:55

בעקבות אישור תוכנית הרבעים בתל אביב על ידי הוועדה המחוזית: הוועדה המקומית הגישה ערר למועצה הארצית

הוועדה המחוזית הפחיתה את זכויות הבנייה בתל אביב? העירייה סבורה שלא מספיק. חודשיים לאחר אישור תוכנית הרבעים על ידי הוועדה המחוזית ופרסומה למתן תוקף, הגישה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב ערר על התוכנית. בערר שהוגש למועצה הארצית לתכנון ובנייה באמצעות מהנדס העירייה עודד גבולי, דורשת הוועדה המקומית לשנות את נוסח התוכנית שאושרה.

במאי האחרון אישרה הוועדה המחוזית את התוכנית המתייחסת לרבעים 3 ו-4 בעיר למתן תוקף. לשיטת הוועדה המחוזית, אישור התוכנית שמטרתה לקדם פרויקטים של תמ"א 38 והתחדשות עירונית יביא לתוספת 6,500 יחידות דיור ברבעים אלה הממוקמים בטבורה של העיר.

לתוכנית הוגשו התנגדויות רבות, בעיקר של בעלי בניינים בתחום הרבעים שביקשו תוספת זכויות בנייה לפני אישור התוכנית, ושלטענתם התוכנית מפחיתה את הזכויות שביקשו. מנגד, אונסק"ו והמועצה לשימור אתרים התנגדו לתוכנית בטענה כי תוספת הזכויות עלולה לסכן את הכרזתו כאזור אתר מורשת עולמי.

הוועדה המחוזית מינתה חוקרת לבחינת ההתנגדויות ואימצה את רוב המלצותיה. גם כנגד הנוסח הסופי של התוכנית שאושרה נשמעה ביקורת מצד בעלי זכויות שטענו להפחתת זכויות בנייה משמעותית שתביא לביטול כדאיות כלכלית של מימוש פרויקטים להתחדשות עירונית ברבעים אלה. כעת מתברר כי גם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מתנגדת לנוסח הסופי שאושר וטוענת כי יש להפחית עוד יותר את הזכויות שאושרו במסגרת התוכנית.

בערר למועצה הארצית מציינת הוועדה המקומית כי יש להפחית את גובה הבנייה החדשה ברחובות הראשיים ברובע 4 - ארלוזורוב, נמיר, פנקס, ז'בוטינסקי וויצמן - מגובה מקסימלי של שמונה קומות ועוד קומת גג חלקית שקובעת התוכנית, לגובה מקסימלי של שבע קומות וקומת גג חלקית. גם לגבי תוספות בנייה במבנים קיימים ברחובות הראשיים ברובע 4, שבהם מתירה התוכנית המאושרת גובה של שמונה קומות וקומת גג חלקית, סבורה הוועדה המקומית כי יש להגביל את הבנייה, כך שתוספת בנייה על בניין קיים תכלול מקסימום קומה אחת ועוד קומת גג בשיעור של עד 65%.

"תוספת גדולה יותר על בניין ישן תעמיס באופן משמעותי על תשתיות הבניין הקיים ותבטל את התמריץ להריסה ובנייה חדשה במגרשים אלה", מציינת הוועדה המקומית בערר, "ברוב המקרים סל הזכויות לבנייה חדשה גדול יותר מסל הזכויות שבתוספת הבנייה מתוך הצורך בעידוד בנייה חדשה מחוזקת מפני רעידות אדמה, הגדלת היצע דירות ואפשרות לחניה תת קרקעית. תוספת מעל הקבוע בתוכנית המופקדת תבטל את התמריץ להריסה ובנייה מחדש. אין לאפשר אבסורד שבו מעל בניינים ישנים ללא חניה בני 3-4 קומות הבנויים בצפיפות תתאפשר תוספת של 4-5 קומות".

הוועדה המקומית מתייחסת גם לצירים הראשיים ברובע 3 - בן יהודה ודיזינגוף - שלגביהם המליצה החוקרת להגביה את הבינוי כך שגם בבנייה חדשה וגם בתוספת בנייה לבניין קיים תותר בנייה של שש קומות וקומת גג חלקית, ובבניינים מצפון לרחוב ארלוזורוב, גובה הבינוי יכלול שבע קומות וקומת גג חלקית, הן בבנייה חדשה והן בתוספת בנייה למבנה קיים.
הוועדה המקומית דורשת מהמועצה הארצית לקבוע כי לכל אורך הרחובות דיזנגוף ובן יהודה תותר השלמת בנייה קיימת לגובה של שש קומות וקומת גג חלקית, למעט בניינים בני שתי קומות, שבהם תותר השלמה לחמש קומות וקומת גג חלקית בלבד. זאת כדי למנוע מצב "אבסורד" שבו מעל בניינים ישנים בני 2-3 קומות, ניתן יהיה להעמיד תוספת לא סבירה של 5-6 קומות וזאת על אף שלטענת הוועדה המקומית, קיימת כדאיות כלכלית ברורה בהריסתם ובניית בניינים חדשים תחתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully