וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה להפקדה תכנית לפינוי שדה התעופה באילת

אורי חודי

16.7.2014 / 13:25

התוכנית מתייחסת לשטח 700 דונם עליו מוצע לבנות רצועת מלונות חדשה, לאורך כביש 90, בהיקף של כ-2070 חדרים. במקביל, תוקם גם רצועת מבני מגורים לאורך כביש מספר 2

בניינים ומלונות במקום שדה התעופה באילת. הועדה המחוזית מחוז דרום אישרה השבוע להפקדה תוכנית המציעה את פינוי שדה התעופה הדרומי ביותר בישראל ולהקים במקומו מתחם מלונאות, נופש ואטרקציות תיירותיות משולבים במסחר עירוני ומגורים. עוד על פי התוכנית המוצעת, במתחם זה תעבור גם מסילת הברזל החדשה שתוקם לאילת ותיבנה תחנת רכבת חדשה.

התוכנית מתייחסת לשטח 700 דונם עליו מוצע לבנות רצועת מלונות חדשה, לאורך כביש 90, בהיקף של כ-2070 חדרים. במקביל, תוקם גם רצועת מבני מגורים לאורך כביש מספר 2 שתאפשר בניית כ-1,000 יחידות דיור למגורים בעיר. עוד על פי התוכנית המוצעת, מתוכנן לקום מדרחוב תיירותי-מסחרי באורך 1,700 מטר ובשטח התוכנית מגרשים המיועדים גם למבני ציבור שטחים ציבוריים פתוחים, בהיקף כ-275 דונם, בעיקר בחלק הדרומי של התכנית בקרבת חוף הים.

ברמ"י הסבירו כי מתחם זה עתיד לחבר את שני חלקי העיר אילת, החלק הצפוני התיירותי לחלק המערבי של העיר וכך יתאפשר רצף אורבני רציף למשפחות ותיירים המבקרים בעיר.

מנהל רשות מקרקעי ישראל בנצי ליברמן אמר כי: "אני מברך על החלטת הוועדה, המקדמת משמעותית את פינוי השדה, עליו דובר במשך שנים רבות, אשר תביא למימוש תכנית רמ"י למגורים, תיירות ומלונאות שיתרמו במידה רבה לפיתוח העיר אילת".

את התוכנית יזמה וקידמה רשות מקרקעי ישראל, החברה המנהלת של הפרויקט היא א.ת.ת והאדריכל הוא יצחק חלפון.

  • עוד באותו נושא:
  • אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully