וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס: סיכוי לא רע לירידה במחירי הדירות

5.8.2014 / 12:35

הכלכלן הראשי יניב חברון: אנחנו מצפים ששוק הדיור יחזור לעלות בתוך שני רבעונים, מה שיוביל להאצה מחודשת במחירי השכירויות

הכלכלן הראשי של אקסלנס יניב חברון מתייחס היום (ג') בסקירתו השבועית לאינפלציה הנמוכה במשק אך מזהיר כי ההשפעה על שוק הדיור ועל מחירי המזון היא זמנית. במילים אחרות, חברון מעריך כי תיתכן ירידה זמנית במחירי הדירות בטווח הקצר.

"לפחות בחודשים הקרובים, שוק הדיור עשוי לסגת לאחור, מה שרק ישפיע עוד יותר לרעה על ציפיות האינפלציה, אבל אנחנו מצפים שהוא יחזור לעלות בתוך שני רבעונים, מה שיוביל להאצה מחודשת במחירי השכירויות", מסר חברון. "גם בשוק המזון, המהווה כ-15% ממדד המחירים לצרכן, קשה לראות את המצב של ירידת מחירים נמשך מספר שנים. מחירי המזון ירדו בשנה האחרונה ב-0.65% והמגמה השלילית תתקשה להתקיים לאורך זמן".

לעומת זאת, חברון מעריך כי "בנושא ביגוד והלבשה, ירידת המחירים עשויה להימשך זמן מה, מגמה דומה למה שאנחנו רואים בכל העולם".

חברון מציין עוד כי "ציפיות האינפלציה בישראל ממשיכות להידרדר מאז חודש אפריל, כאשר גם הורדת הריבית האחרונה, אשר כוונה לגזרה זו, לא הצליחה להשפיע. בתחילת השבוע ביצעו חלק גדול מהחזאים (כולל אנחנו) עידכון כלפי מטה של תחזיות האינפלציה. לפחות במקרה שלנו, זה בעיקר בעקבות החודשים יולי ואוגוסט העונתיים, שיוחמצו בעקבות הלחימה בדרום".

חברון מזהיר מפני ציפיות אינפלציה נמוכות מדי לשנים הבאות: "האינפלציה בהחלט עשויה להיות מדוכאת בשנה הקרובה, אבל לפחות מהציפיות הגלומות בשוק היא צפויה להיות כבויה בשנים הקרובות. ציפיות האינפלציה מצויות היום ברמה נמוכה אבל בהחלט ייתכן שעוד יירדו כלפי מטה. הדרך חזרה תהיה שווה 'זהב' עבור אלו שיהיו מוטים לאפיק הצמוד - כמובן שיהיו מעט כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully