וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולי: שיפור במצב רוכשי הדירות בישראל

6.8.2014 / 10:35

כלכלני בנק הפועלים: "ירידה בשיעור הריבית על המשכנתאות ועלייה בשכר הממוצע במשק תרמו לשיפור במצב רוכשי הדירות במדד האחרון"

מדד משכן למצב רוכשי הדירות, אשר עוקב אחר מצבם של רוכשי הדירות בישראל, רשם עלייה בשיעור של 0.8% בחודש יוני לרמה של 124 נקודות (100 נקודות בינואר 1996).

עליית המדד מצביעה על שיפור במצב רוכשי הדירות. מדד מחירי הדירות האחרון שפורסם על ידי הלמ"ס (סקר מחירי דירות בבעלות דיירים) רשם עלייה של 0.5%. ב-12 החודשים האחרונים עלו מחירי הדירות בישראל, על פי הסקר, בשיעור נומינלי של 8.8% ובשיעור ריאלי של 7.7%.

כלכלני בנק הפועלים מציינים כי "ירידה בשיעור הריבית על המשכנתאות ועלייה בשכר הממוצע במשק תרמו לשיפור במצב רוכשי הדירות במדד האחרון. מנגד, העלייה במחירי הדירות במשק ועלייה קלה בשיעור האבטלה קיזזו חלקית את השפעת שני גורמים אלו".

בהתייחס לשוק הדיור, כותבים בבנק הפועלים כי "תוכניות הממשלה בתחום הדיור, הפחתת המע"מ לאפס ומכרזי מחיר מטרה, לא הצליחו לקבל את אישורי הכנסת טרם הפגרה, ומועד אישורן לא ברור. בינתיים, השפעתן על שוק הדיור ניכרת: רכישת דירות חדשות ירדה בשיעור של כ- 25% בחודשים מארס-יוני (פרסום ראשוני על תוכנית מע"מ אפס) לעומת תקופה מקבילה אשתקד. להערכתנו, תקופת ההמתנה הנוכחית ואי-הוודאות בשוק הדיור מהווה סיכון לעליות מחירים בעתיד, וכן היא עלולה לצמצם את התחלות הבנייה מחד, וליצור ביקושים כבושים מנגד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully