וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תכנית מע"מ אפס הקפיאה את שוק הדירות הזולות"

אביב לוי

20.8.2014 / 19:32

כך אומר מנכ"ל חברת הנדל"ן צמח המרמן, שסיכמה רבעון עם ירידה בהכנסות וברווחיות, לצד עלייה של קרוב ל-40% בהיקף חוזי המכירות בסיכום המחצית

פועל באתר בנייה. ShutterStock
פועל באתר בנייה/ShutterStock

דוחות חברת הנדל"ן צמח המרמן שפורסמו בימים האחרונים, הציגו חברה הנהנית עדיין מהשיא בו נמצא שוק הדיור המקומי, למרות הנתונים המתפרסמים בחודשים האחרונים בדבר האטה בפעילות על רקע חוסר הוודאות השורר בשוק זה.

החברה רשמה עלייה של קרוב ל-40% בסכום חוזי המכירות במחצית השנה הראשונה של 2014 לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ל-122 מיליון שקל.

חיים פייגלין, מנכ"ל צמח המרמן ומבעלי השליטה בה, אומר כי "אנחנו מוכרים פחות דירות, אבל יותר יקרות. תוכנית 'מע"מ אפס' של הממשלה הקפיאה את שוק הדירות הזולות ושינתה את תמהיל המכירות שלנו, לטובת הפרויקטים היוקרתיים כמו פרויקט בצלאל בתל אביב".

לדברי פייגלין, "שוק היוקרה לא נפגע, ועבור חברות שלהן תמהיל דירות מגוון, הסיכון יותר קטן, אבל אפשר לראות ירידה במספר הדירות הנמכרות לזוגות הצעירים בפרויקטים בכרמיאל, בבית שמש ובצור יצחק. צריך לזכור גם שיש האטה בשוק בכלל, אבל הדברים כמו שהם כרגע לא יימשכו לנצח. נראה שחוסר הוודאות בשוק הנדל"ן יוסר בסוף השנה הנוכחית או בתחילת השנה הבאה".

אחד מהפרויקטים של צמח המרמן ממוקם באשקלון, ופייגלין מספר כי "המבצע הצבאי 'צוק איתן' אמנם פגע בפעילות אבל לא הקפיא אותה לחלוטין.

"צריך לזכור שבכל שנה תקופת הקיץ מתאפיינת בהיקפי פעילות נמוכים, אבל אפילו במהלך המבצע נחתמו מספר חוזי רכישות, כי מי שגר במקום כמו אשקלון מבין כמה זה חשוב דירה חדשה עם ממ"ד".

אילו הכנסות איזנו את הרווח?

בסך הכול מעורבת צמח המרמן, שבשליטת משפחות מנור, בן אברהם ופייגלין, בייזום וביצוע של 16 פרויקטים ברחבי הארץ - בהיקף כולל של 2,120 דירות, מהן מוצעות כיום למכירה מעט יותר ממחצית - ושטחי מסחר בהיקף של כ-26 אלף מ"ר. כן היא מעורבת בביצוע עבודות בנייה קבלניות בכמה פרויקטים שבידי יזמים אחרים.

החברה סיכמה את הרבעון השני בירידה של 34% בהכנסות ל-29 מיליון שקל ועברה להפסד תפעולי של כ-200 אלף שקל, בין היתר בשל רווחיות נמוכה של פרויקטים ביצועיים לעומת פרויקטים יזמיים בתקופה המקבילה אשתקד.

נזכיר כי על פי כללי החשבונאות של ה-IFRS, חברות המגורים על פי רוב מכירות בהכנסותיהן ממכירת הדירות רק עם מסירתן ללקוח, אירוע שיכול להתרחש חודשים, או אף שנים מספר, לאחר שנחתם חוזה המכירה.

למרות הירידה בהכנסות וברווחיות, חלקה בחברות מוחזקות והכנסות מימון סייעו לצמח המרמן לשמור על איזון ברווח הנקי הרבעוני, שעמד על 1.7 מיליון שקל.

במחצית השנה הכנסותיה נחלשו ב-26% ל-61 מיליון שקל, והרווח הנקי מהווה ירידה של 33% ביחס למחצית המקבילה אשתקד.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully