וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה עשורים: עמידר תקנה דירות לדיור הציבורי

שלומית צור

1.9.2014 / 18:03

החברה תרכוש 200 דירות באזורי ביקוש שיהיו מיועדות לזכאים הממתינים לדירה בדיור הציבורי. הדרישה: דירות בקומות נמוכות

העיר חיפה. ShutterStock
42 דירות מהשרון ועד טבריה. בניינים בחיפה/ShutterStock

חברת הדיור הציבורי עמידר תגדיל את מלאי הדירות שבניהולה: לאחר עשרות שנים שלא נקנו דירות עבור הדיור הציבורי, הורה שר השיכון אורי אריאל, לחברת עמידר, לרכוש כ- 200 דירות באזורי ביקוש. זאת במסגרת הערכות המשרד להגדלת מלאי הדיור הציבורי ב-1,000 דירות, לטובת מתן דירה לזכאים הנמצאים ברשימת ההמתנה.

הפרויקט מתבסס על חוק הדיור הציבורי - זכויות רכישה, אשר במסגרתו הוקמה הקרן לדיור ציבורי, אליה הועברו כספים שהתקבלו ממכירת דירות ציבוריות.

בשלב הראשוני תתבצע רכישה של 200 דירות, כאשר באזור השרון עד טבריה יירכשו 42 דירות, באזורי המרכז 48 דירות, באזורי השפלה 60 דירות ובאזור הדרום וירושלים 50 דירות.

הדירות תהיינה בקומות קרקע, ראשונה, שנייה ושלישית בבניינים ללא מעלית. כמו כן, ניתן לרכוש דירות גם בקומות גבוהות יותר במידה וקיימת מעלית בבניין, אך הדירות לא תהיינה בקומה האחרונה בבניין.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל: "הדיור הציבורי הוא אבן יסוד במדיניות הרווחה של מדינת ישראל ולא נאפשר לייבש אותו. מדובר בצעד ראשון של רכישת דירות שיסייעו למשפחות רבות הממתינות לסיוע. אנחנו לא מייבשים את הדיור הציבורי אלא נותנים כתף והרבה כסף לשכבות החלשות. נמשיך ונפעל כעת לקידום תוכניות פינוי-בינוי בדיור הציבורי ובכך נאפשר הכנסת סכומי כסף גדולים לקרן הדיור הציבורי שיאפשרו להמשיך ולהגדיל את היקף רכישת הדירות לזכאים".

יו"ר מועצת המנהלים של חברת עמידר, עו"ד ד"ר יצחק לקס: "דירקטוריון החברה, בראשותי, אימץ פה אחד את הנחייתו של השר. מדובר בצעד פורץ דרך אשר מספר את שובו של הדיור הציבורי. אני סבור כי עמידר עושה את צעדיה בדרך לחזור לתפקידה ההיסטורי וזאת במקביל לפרויקטים חדשים אליהם נכנסת החברה כמו: בינוי-פינוי-בינוי, תמ"א 38 חיזוק מבנים ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully