וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריאל: "מחירי הדירות יירדו ב-2015"

שלומית צור

2.9.2014 / 13:30

אורי אריאל: "המדינה משקיעה 4.5 מיליארד שקל במשבר הדיור, אז אם זה לא מבהיר שהולך להיות שינוי, מה כן?". הבטיח לשווק 70 אלף דירות רק במרכז הארץ בשנים הקרובות

"מחירי הדירות ייבלמו ויירדו ב-2015 מהסיבה הפשוטה ששתי התוכניות מע"מ אפס,ומחיר מטרה, ייכנסו לתוקף במקביל וזה יעבוד" כך אמר היום שר השיכון אורי אריאל בוועידה הכלכלית לאומית של "כלכליסט" שהתקיימה במלון דיויד אינטר קונטיננטל בתל אביב.

"נכון שהיתה תקלה, ותוכנית מע"מ אפס התארכה לצד הפגרה בכנסת, אבל התוכנית תעבור בסוף אוקטובר עם פתיחת מושב החורף הבא עלינו לטובה", אמר השר.

אריאל הוסיף כי השינוי יצמח ככל שיהייו יותר שיווקים כולל במרכז הארץ, שלדבריו יביאו לירידת מחירי הדירות וגם במחירי השכירות. "הדבר הזה יתרחש אחרי מחסור של שיווק 100 אלף יחידות דיור שהתפרש על פני 10 שנים ואין סיכוי לחסל מחסור כזה ביום אחד. אנחנו עולים בשיווקים 10% כל שנה ובשנים הקרובות נשווק 70 אלף יחידות דיור רק במרכז הארץ ממתחמים כמו צריפין, סירקין, תל השומר, ראש העין. רק שדה דב זה 16 אלף יחידות דיור בלב תל אביב". יש לציין כי מנגד, אריאל לא התייחס לנתונים על ירידה בהתחלות הבנייה.

אריאל נימק את הביטחון שמפגין בירידה הצפויה לדבריו במחירי הדירות, בכספים שמשקיעה המדינה בתוכניות. "העלות של תוכנית מע"מ אפס היא 3 מיליארד שקל, תוכנית נתיב לדירה מיליארד שקל נוספים, ומחיר מטרה היא תוכנית שהעלות שלה 1.5 מיליארד שקל. כלומר המדינה משקיעה 4.5 מיליארד שקל במשבר הדיור, אז אם זה לא ברור שהולך להיות שינוי, מה כן? חתמנו על הסכמי גג עם רשויות מקומיות שיקבלו את כל התשתיות - גינות ציבוריות, בתי ספר, בתמורה כך שיתנו כל שנה 2500 היתרי בנייה תוך 90 יום. כל עולם הזמנים שאנחנו מכירים יהיה שונה".

נתון נוסף שאליו התייחס אריאל עוסק ב-126 אלף משפחות בישראל שלקחו משכנתאות בעבר מהמדינה, בריביות שהיו אז אטרקטיביות בגובה 4%. "מספיק שמחצית מהמשפחות האלה יפנו לבנקים כדי למחזר את המשכנתאות שלהם בתנאי ריבית יותר אטרקטיביים, גם המדינה תקבל בחזרה כספים שנתנה כהלוואה, וגם המשפחות יחסכו הרבה כסף אחרי שהריבית במשק ירדה כל כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully