וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרזי מחיר מטרה: איפה ייבנו 3,330 דירות מוזלות?

אורי חודי

9.9.2014 / 18:09

המכרזים הראשונים שייצאו במסגרת התוכנית החדשה יהיו בשלושה יישובים: קריית ביאליק, גדרה וראש העין

כנס הבית היהודי, בייני האומה בירושלים, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
שר השיכון אורי אריאל/נועם מושקוביץ

תוכנית מחיר מטרה של שר השיכון אורי אריאל להוזלת מחירי הדירות מתעכבת עד שתוכנית מע"מ בשיעור אפס תאושר, אולם במשרד השיכון כבר סימנו את מיקומי המכרזים הראשונים שיכללו יחד 3,330 יחידות דיור, כך נודע ל"גלובס".

על פי המתווה שנקבע לשיווקי הקרקע, המכרזים הראשונים שייצאו במסגרת התוכנית החדשה יהיו בשלושה יישובים: קריית ביאליק, גדרה וראש העין. בקרית ביאליק מדובר במתחם הכולל 1,000 יחידות דיור בסך הכול, בראש העין המתחם שיכלול 1,700 יחידות דיור ובגדרה, בדרום מזרח היישוב, מתחם שיאפשר בניית 630 יחידות דיור. מכיוון שתוכנית מחיר מטרה מייעדת 80% מיחידות הדיור שייבנו לדירות עם מחיר קבוע מראש שעליו יתחייבו הקבלנים, ושיהיה נמוך בכ-20% ממחירי השוק באותו אזור, תוכניות אלו של משרד השיכון עתידות להניב 2,664 דירות מוזלות.

נקודת המוצא במשרד השיכון היא שבאוצר יצליחו להעביר את חוק מע"מ אפס בתחילת מושב החורף של הכנסת שנפתח ב-27 באוקטובר, ולכן מתכוונים לשווק מתחמים אלה סמוך למועד זה. אם תוכנית המע"מ תמשיך להתעכב, ייתכן שהמכרזים יפורסמו כמכרזים רגילים כי מדובר במתחמים מוכנים לשיווק ואין כוונה "לשמור" אותם רק לצורך מחיר מטרה. עם זאת, במשרד נערכים גם לאפשרות של שינוי מכרז שכבר פורסם כמכרז רגיל למכרז מחיר מטרה באמצעות דחייתו עוד טרם סגירתו הסופית.

על פי החלטת קבינט הדיור כמו גם החלטת מועצת מקרקעי ישראל, משרד השיכון צריך לעמוד ביעדי השיווק שהציב לעצמו במסגרת מחיר מטרה, שלפיהם עד סוף 2014 הוא אמור לשווק כ-6,000 יחידות דיור במסגרת מחיר מטרה וכ-12 אלף יחידות דיור בכל שנה עד 2019. אם יצליח מע"מ אפס לעבור בתחילת מושב החורף, ותוכנית השיווק האמורה של משרד השיכון תצא לפועל, יהיה על המשרד למצוא עוד 2,670 יחידות דיור לשיווק עד סוף השנה כדי לעמוד ביעד. מקומות אפשריים הם עתלית, פרדס חנה, ירושלים וקרית מוצקין. במשרד השיכון אישרו את הפרטים.

  • עוד באותו נושא:
  • מחיר מטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully