וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס: "מחירי הדיור יעלו עוד"

22.9.2014 / 11:55

הכלכלן יניב חברון בסקירה השבועית: "אם היו כאלו שפינטזו על ירידת מחירי הטיסות בעקבות שמים פתוחים או ירידת מחירי החשמל בעקבות התייעלות ושימוש בגז, כדאי שיחשבו שוב"

העיר חיפה. ShutterStock
חברון גם אינו אופטימי לגבי ירידה קרובה ביוקר המחיה./ShutterStock

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, כותב היום (ב') בסקירתו השבועית כי "בשבוע האחרון נכתבו הודעות הספד רבות לאינפלציה בישראל. להערכתנו זה מעט באיחור, כאשר האינפלציה מצויה ממש מעבר לפינה. אנחנו אומנם לא מצפים לעליות מחירים משמעותיות לתוך האטה גלובלית, יחד עם זאת בהחלט צופים שיפור בתחזיות האינפלציה לטווחים הקצרים יותר של 1-4 שנים. זה ייקח 1-2 רבעונים, אולי מעט יותר, אבל הציפיות ישתפרו. הטריגר המרכזי יהיה כמובן הפיחות של השקל או התחזקות הדולר בעולם, שתתרחש גם מול השקל. את מגמת התחזקות הדולר בעולם ובישראל לא ניתן להעריך במספר - אולם צריך להבין שזה יהיה מהלך חזק מאוד וארוך טווח, מאלה שרואים פעם ב-15-20 שנה".

חברון גם אינו אופטימי לגבי ירידה קרובה ביוקר המחיה: "ירידת מחירי הטיסות והחשמל היא פנטזיה. אם היו כאלו שעוד פינטזו על ירידת מחירי הטיסות לחו"ל בעקבות שמים פתוחים או ירידת מחירי החשמל בעקבות התייעלות ושימוש בגז, כדאי שיחשבו שוב. בכלל לא בטוח שהמחירים ירדו בקרוב וגם אם כן, אז מעט, כשהפיחות בשקל מקזז את ירידת המחירים הדולרית. מלבד הדולר, מחירי הדיור, להערכתנו, לא ירדו אלא רק יעלו בשנתיים-שלוש הקרובות, כאשר עד היום לא הצליחו הרשויות והמשרדים הרלוונטיים להאיץ את הבנייה, ההפך הוא הנכון. גם סעיפי המדד הדיפלציוניים לא יוכלו להמשיך לרדת לנצח. מחירי המזון אולי עוד יאבדו גובה, אבל זה ייגמר בטווח נראה לעין, שהרי מצבן של הקמעונאיות אינו מזהיר. בנוסף, נראה כי מחירי התקשורת אכן מגיעים לתחתית. המהפכה במחירי הטלוויזיה כבר בעיצומה. רק את מגמת מחירי ההלבשה וההנעלה עדיין קשה להעריך".

חברון מציין כי "הדרך הטובה ביותר לעודד את הצרכן כאשר הריבית כבר באפס היא לשפר את הציפיות שלו לגבי ההכנסה העתידית, ולכן יש לכונן תכנית חומש להפחתת מסים ישירים ועוד. במקביל, רצוי לכונן תוכנית חומש להפחתת מסי חברות והפחתת רגולציה כדי לעודד את הסקטור העסקי".

ביחס לשוק האמריקאי מציין חברון כי "המשקיעים לא רואים העלאת ריבית בטווח של יותר משנה. למרות השיפור בציפיות הריבית של הפד, נראה שהמשקיעים המקומיים מתקשים לראות אפשרות של העלאת ריבית בישראל לפני ינואר 2016. המשך ההתמתנות בציפיות האינפלציה ונתוני הצמיחה החלשים רק תומכים בתחזית זו. למרות זאת אנחנו עדיין חושבים שציפיות הריבית המקומיות מתומחרות ביוקר. להערכתנו, יש לתת יותר מקום לפיחות בשער החליפין, שיוביל לשיפור בציפיות האינפלציה וכן לשיפור בייצוא המקומי. בטווחים הבינוניים בשבועיים האחרונים ראינו שיפור קל בתחזיות הריבית אך להערכתינו ציפיות אלו עוד ישתפרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully