וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אומן: התערבות הממשל האמריקאי תביא לפשיטת רגל מחודשת

רוית הכט

2.11.2008 / 15:11

זוכה פרס נובל לכלכלה: ברננקי ופולסון מתמרצים את המוסדות לקחת סיכונים ולפשוט שוב את הרגל

"ההתערבות של המוסדות הפיננסיים בהצלת הכלכלה האמריקאית , תביא לפשיטת רגל מחודשת של הבנקים וחברות הביטוח". כך אמר זוכה פרס נובל לכלכלה, הפרופסור ישראל (רוברט) אומן, בכנס השנתי של מועצת הרבנים הצעירים שהתקיים בסוף השבוע בירושלים.

"ההתערבות של ברננקי ופולסון לצורך הצלת מוסדות פיננסיים לא הייתה חכמה. הם בסך הכול מתמרצים את המוסדות לקחת שוב סיכונים לא מחושבים וכתוצאה מכך - שוב לפשוט את הרגל".

לדבריו, המשבר הפיננסי נובע מתמריצים לא נכונים, שניהלו את המוסדות הפיננסים בתקופה האחרונה. "עובדי ומנהלי המוסדות לא היו מעוניינים בטובת הבנק, אלא בטובת עצמם בלבד. היו תמריצים לא שפויים בצורה של בונוסים על מכירות מאסיביות, מבלי להסתכל מי הלווה. זה מה שיצר את המנגנון שהביא לקריסה".

לדבריו, "אלה שהשקיעו במשך עשרות שנים גם באג''ח וגם במניות לטווח ארוך עדיין – גם לאחר הירידות הדרמטיות - מורווחים בטווח ארוך. השקעה במניות עדיין מביאה לתשואה המקסימלית".

לגביי השלכות המשבר על ישראל אמר אומן, כי "בישראל אין משבר פיננסי, אין כאן בנקים קורסים ומצבינו שונה מזה של ארצות הברית". אומן נשאל האם ההנהגה הכלכלית בירושלים התנהגה נכון, כאשר החליטה לא להתערב. "ודאי שכן" השיב אומן, "אין משבר בישראל ולא היה צורך לכך".

בכנס העניק אומן אות הוקרה למנהל העסקים יעקב מורשת, המנהל את חברת השקעות "הילת שהם", על פי חוקי ההלכה.

  • עוד באותו נושא:
  • יעקב אומן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully