וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאד: "שלום כלכלי - פתרון נאיבי"

טלי גולדשטין

15.12.2008 / 16:46

רה"מ הפלסטיני תקף את מדיניות נתניהו, הדוגל בפיתוח כלכלי במקום בפתרון מדיני. "מזועזע שהמפלגות לא דנות בנושא ההתנחלויות"

"הקמת ההתנחלויות בגדה המערבית צריכה להיפסק באופן מיידי אם קיים איזשהו סיכוי להסכם שלום בין ישראל לרשות הפלסטינית", כך אמר היום (שני) ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד בראיון לעיתון הבריטי ה"גרדיאן".

פיאד אמר כי הוא הזדעזע לשמוע שסוגיית ההתנחלויות כלל לא נידונה בפריימריז של המפלגות השונות לקראת הבחירות בישראל והזהיר כי התמיכה הפלסטינית במדיניות הרפורמה והדיפלומטיה, בה הוא דוגל, תיעלם אם יתפוגג הסיכוי להסכם בר קיימא.

פיאד, שהעניק את הראיון לפני פגישתו הבוקר עם ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון, כינה את קריאותיו של בנימין נתניהו למצוא "פתרון כלכלי" לסכסוך הערבי-ישראלי כ"נאיביות". "המדיניות של ארצות הברית בנוגע להתנחלויות תהיה נייר הלקמוס באמצעותו תיבחן הרציניות של הנשיא הנבחר ברק אובמה", צפה פיאד.

"חשוב מאד שבניית ההתנחלויות תופסק. זהו הנושא היחיד שיש לו השפעה הרת גורל על פתרון של 'שתי מדינות לשני עמים' וזהו אפילו לא נושא לדיון ציבורי בישראל", תהה פיאד. "אף אחד מהמועמדים הרציניים לראשות הממשלה בישראל אינם דנים בסוגיה. זוהי בעיה", הוסיף.

לא תומך גם בלבני

ראש הממשלה הפלסטיני סירב להביע תמיכה בציפי לבני על פני בנימין נתניהו, אך אמר, בעודו רומז על מדיניות הליכוד: "הסכסוך שלנו הוא פוליטי ולא כלכלי. כמובן שאני חושב שפיתוח כלכלי הוא חשוב, אך לראות בו חלופה למסלול הפוליטי זוהי תמימות. שלום כלכלי זה לא הפתרון".

"בניית ההתנחלויות היתה צריכה להיפסק כליל אחרי ועידת אנפוליס, אך במקום זאת נרשמה האצה בפיתוח. זה מאד מדאיג ומטריד", הוסיף.

פיאד אמר כי הוא מודאג מהעובדה שאינו יודע מתי ייפתר הסכסוך. "השאלה העיקרית היא, האם שנגיע לתחנה, עדיין תחכה לנו הרכבת? המסר שלנו לעם הפלסטיני הוא שעלינו לעשות כל שנדרש על מנת לעזור לעצמנו. הכוונה שלנו היא להביא לסיום הכיבוש ולייסד מדינה משלנו. אך קודם כל עלינו להקים מוסדות חזקים וכלכלה מתפקדת – אפילו תחת הכיבוש. איננו יכולים לחכות עד יעבור זעם", הסביר.

פיאד אמר כי הוא פתוח לדיאלוג עם חמאס, אך התחרט על כך שנציגי הארגון לא הצליחו להגיע לשיחות הפיוס שנערכו לא מזמן בקהיר. "המצור על עזה מעולם לא היה כה הדוק. מדד האומללות מעולם לא היה כה גבוה. זהו לא מצב בר קיימא. הפלסטינים זקוקים לממשלה לא מפולגת שמאחוריה קונצנזוס לאומי. עלינו לשוב ולהתאחד אך זה יקרה רק בדרך פוליטית", סיכם פיאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully