וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשבר הכלכלי יעלה בחייהם של 90 מיליון איש"

סוכנויות הידיעות

22.3.2009 / 16:56

הבנק העולמי: המשבר הכלכלי עלול לעורר גל של מחאות ברחבי המדינות העניות אם ה-G-20 לא יעניקו סיוע

גל של מחאות סוציאליות ופוליטיות עלול להתעורר בקרב אוכלוסיות עניות ברחבי העולם, אם מנהיגי מדינות ה-G-20 לא יעניקו סיוע למדינות העניות - כך הזהיר הבנק העולמי. לפי מחקר חדש שערך הבנק עולה כי המשבר הכלכלי העולמי יעלה למדינות המתפתחות 750 מיליארד דולר בתוצרת אבודה, וכי מיליוני אנשים ייכנסו למעגל האבטלה.

נציגים מהבנק העולמי דחקו במנהיגי מדינות ה-G-20 לנצל את ההזדמנות בפגישתם בלונדון בעוד פחות משבועיים כדי להגן על המדינות המתפתחות מהשלכות המשבר הפיננסי העולמי. "עלינו להביט על ההשלכות של המשבר על המדינות בעלות ההכנסה הנמוכה. אם לא נעשה כן, יתעוררו מחאות פוליטיות וסוציאליות. מניעת השלכות אלה היא מטרה משותפת לכולם", לפי הודעת הבנק.

"השפעה בלתי הפיכה על העוני בעולם"

דו"ח הבנק העולמי ציין כי מאות אלפי עובדים במדינות המתפתחות איבדו את עבודתם, וכי שירותי הרווחה במדינות אלה כמעט אינם קיימים.

המוסד לפיתוח במדינות הזרות (ODI), גוף מחקר בריטי עצמאי, העריך כי התמוטטות הכלכלה העולמית תעלה בחייהם של 90 מיליון בני אדם, תוביל לעלייה במספר הרעבים בעולם לכדי מיליארד ותעלה למדינות המתפתחות 750 מיליארד דולר, בהיעדר הצמיחה. "עשרות מיליוני בני אדם יחזרו לחיות מתחת לקו העוני. למשבר תהיה השפעה בלתי הפיכה על עניי העולם", אמר סיימון מקסוול, מנהל גוף המחקר.

ה-ODI קרא למדינות המפותחות להזרים 50 מיליארד דולר לאפריקה, וקרא למדינות ה-G-20 לייעד חלק נכבד מסכומי הענק שהם מייעדים לתוכניות תמריצים לסיוע למדינות העניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully