וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס מציגה: מכונית 'על' חשמל

19.7.2009 / 13:47

מרצדס תחל לשווק בעוד כשנתיים גרסה חשמלית עתירת כוח לדגם ה-SLS. מאות כ"ס בדרך לשטקר

אחרי חרושת שמועות מתישה אפשר כעת להניח לספקולציות. הגרסה החשמלית של מרצדס לא תהייה כיבשה חלושה, כי אם זאבה משחרת לשקע הנושאת באחוריה את הכיתוב AMG. מתחת לחזותה החטובה, ישכנו לא פחות מארבעה מנועים, אחד לכל גלגל, שיפיקו במשותף 526 כ"ס.

המנועים החשמליים ישכנו בתוך בתי הגלגל של ה-SLS, כך שלמעשה מדובר בהנעה כפולה. חלוקת העוצמה (Torque Vectoring) תיעשה על פי פקודת ניהול, המחשבת מי מהגלגלים מאבד אחיזה ומשיבה אליו את הלפיתה באספלט. תיבת ההילוכים האלקטרונית תהיה כפולה וקלה, כלומר אחת לסרן מלפנים ואחת לסרן מאחור ותאזן את חלוקת המשקל לצורכי ביצועים.

את עוצמתה החשמלית מאפסנת ה-SLS בסוללות לית'יום-יון מקוררות מים הניתנות להטענה גם באמצעות אגירת אנרגיית הבלימה. עוד מספרים מדיימלר כי משקלה הנקי של המכונית נשאר זהה לגרסה המודרנית לוגמת הבנזין של ה-SLS לה 571 כ"ס. מכאן גם שהביצועים באחות החשמלית אינם פחותים ברמתם: ל-100 קמ"ש ב-4 שניות בלבד ומהירות מרבית בגבולות ה-240 קמ"ש. כושר הנסועה שלה טרם צויין בפרסומי החברה אולם יש לציין כי בכל מקרה, פליטת ה-CO2 שלה תעמוד על 0 גק"מ.

היתרון הגדול של ה-SLS החשמלית יהיה גם חסרונה, ככל הנראה. אם ארבעת מנועיה יהיו חרישיים כנגזר מהיותם חשמליים, יעדר הגרגור המפורסם ומערבל הקיבות של AMG. לפחות דלתות השחף ישארו.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully