וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתונה כתוכנית עסקית

נופר סיני

11.5.2007 / 4:19

אירוע החתונה דורש תכנון, ולא - ההפסדים עלולים להיות כואבים. עם פתיחת עונת החתונות אנו מגישים: הדרך לחתונה עם שורת רווח נאה

נישואים הם לא עסקה זולה. חסם הכניסה - החתונה - הוא גבוה ביותר, וכך גם קנס היציאה - הגירושין. אבל אנחנו כאן כדי לעסוק בצד המשמח של הסיפור. ערב חתימת העסקה - החתונה - הוא אנטיתזה מושלמת לבאות: האידיליה בין הכלה לחמות עומדת בסתירה לימי המריבות העתידיות, ואילו הפזרנות בגין האירוע מתחלפת מיד בסגפנות שהכנסותיה קודש למשכנתא.

אחד השיעורים החשובים שנוגעים לערב הגורלי - להלן, הקטנת ההפסדים למידה האפשרית - מחייב תכנון של ערב החתונה כתוכנית עסקית לכל דבר. לתלמידים המצטיינים מובטחת גם שורת רווח.

על מנת לשנן היטב את השיעור, TheMarker בשיתוף קונספט - בית הספר לעיצוב המפעיל קורסים להפקת אירועים - מגישים מדריך שיסייע לקוראים המתחתנים להרכיב תוכנית עסקית לערב החתימה על עסקת חייהם. מזל טוב.

המוצר

ערב בלתי נשכח שיוכיח - קבל חברים ומשפחה - ששלכם יותר ארוך, יותר יפה והרבה יותר שמח. את זה שהמוצר שלכם הוא ערב רומנטי שחוגג את האיחוד שלכם, תמכרו לדודתכם הקשישה. אנחנו יודעים את האמת: אתם רוצים אירוע בלתי נשכח, שישים בכיס הקטן את האירוע של בן הדוד שלכם.

"החתונה היא מוצר רגשי", אומר רועי גזית, הבעלים של אתר החתונות hnet. "החתונה אמורה לשקף את הסטטוס החברתי של המתחתנים ובני משפחותיהם - אך בפועל, המטרה היא להראות איתנות כלכלית שהיא חזקה יותר מהמצב הכלכלי בפועל".

לדברי גזית, גם אם לא קל לארגן חתונה נפלאה בעלויות נמוכות, הרי שבסופו של דבר המרכיב המשמעותי ביותר הוא גרעין מגובש של אורחים שאוהבים את החתן והכלה, עושים שמח וסוחפים את כולם בהתלהבות מדבקת.

קהל היעד

משפחה, חברים ועמיתים לעבודה - בדגש על אנשים שהוזמנתם לאירוע שלהם והשארתם בו צ'ק שמן. בתוכנית עסקית כמו בתוכנית עסקית, כדאי להתאים את המוצר לקהל היעד ולרצונותיו. הרצונות האלה יכולים גם להפתיע - סקר TheMarker וגיאוקרטוגרפיה, למשל, קובע כי למרבה ההפתעה, 70% מאורחי החתונות מעדיפים חתונות שאינן נערכות ביום חמישי - יום שבשוק החתונות נחשב ליום המבוקש והיקר ביותר (לפי סקר שערכו באתר hnet באמצעות הגל החדש).

ועכשיו - לממצאים המעניינים באמת - מה גובה הצ'ק הממוצע שקהל היעד שלכם, המוזמנים, מביא לאירוע. לפי הסקר, מדובר ב-480 שקל לזוג בממוצע. חשוב לזכור שהאורח קובע את גובה הצ'ק בכפוף למקום שבו מתקיים האירוע ובכפוף לקשר שלו לזוג ולהוריו.

הצ'קים שמעניקים האורחים נחלקים לשלושה סוגים: צ'קים מכל הלב, שמוענקים ממעגלים קרובים בלי להתחשב במיקום החתונה והמחיר המשוער של המנה (700-1,000 שקל), צ'קים של אין-ברירה, שהמוזמנים רואים בהם קנס בלתי נמנע (350-500 שקל לזוג), והצ'קים הפוליטיים - של שכנים וחברים לעבודה (400-500 שקל לזוג).

הוצאות

יונים לבנות, פרפרים צבעוניים, סידור פרחים ענוג ובסוף מה זוכרים? את הקבב. מקובל לחשוב שההוצאה המרכזית בחתונה היא על המקום ועל האוכל. החישוב הזה עובד רק בחתונות זולות יחסית - מכיוון שככל שגדלות הוצאות ההפקה, כך קטן נתח ההוצאה על המקום והאוכל.

מהחישוב שערכנו, עולה כי בחתונה יקרה נתח ההוצאה על מזון הוא 24%, ואילו בחתונה זולה הוא עומד על 72%. המוזמנים מחשבים את מחיר המנה ולא מביאים בחשבון את הוצאות ההפקה - ולכן, ככל שהוצאות אלה גדלות, עלולים לגדול ההפסדים מן החתונה. מכיוון שאירוע נמדד בעיקר באיכות האוכל, טוב יעשה מי שישים דגש על הסעיף הזה בהוצאה - ויקצץ ככל הניתן בעלויות ההפקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הכנסות

סעיף שמיועד למי שאין לו דוד עשיר שידון את המאזן לכף זכות. להסתכל על הכנסות מחתונה כממוצע לזוג זה נחמד, אך לא שימושי במיוחד. הרי אחיכם החייל לא מביא כמו הדוד העשיר שלכם. לכן, חילקנו את ההכנסות לפי קטגוריות של מוזמנים.

בחתונה של 400 מוזמנים, 18% מכלל המוזמנים הם בני משפחה. כל בן משפחה מביא בממוצע 1,000 שקל לזוג (בסך הכל 33,750 שקל). החברים הקרובים הם 22% מן המוזמנים ומביאים 700 שקל בממוצע לזוג (43,750 שקל בסך הכל). החברים של ההורים והעמיתים לעבודה של בני הזוג מהווים 22% נוספים מתמהיל המוזמנים, ומביאים בממוצע 440 שקל לזוג (14,625 שקל בסך הכל).

יתר המוזמנים - לקוחות, שכנים וכו' - נכללים בקטגוריה של מתנות אין-ברירה. אלה מהווים 33% מקרב המוזמנים ומביאים איתם בממוצע 200 שקל לאדם (31,875 שקל בסך הכל). תמהיל מוזמנים ממוצע כזה יניב 124 אלף שקל בסך הכל.

נקודת האיזון

רווח נקי. זה אפשרי? מהסקר שערך TheMarker עם גיאוקרטוגרפיה עולה כי 27% מהמתחתנים (או שילדיהם התחתנו) בשבע השנים האחרונות הרוויחו מהחתונה. מדובר בשיעור גבוה, בהתחשב בעובדה כי מטרת החתונה אינה עשיית רווח.

בשורה התחתונה, ככל שתזמינו יותר אנשים לחתונה שבה הדגש על העלויות הוא על הקייטרינג, תרוויחו יותר. כך, למשל, אם תזמינו 100 איש לחתונה זולה יחסית, תרוויחו כ-5,500 שקל. אם תזמינו לאותה חתונה - באותן עלויות - 400 מוזמנים, לא רק שתכסו את החתונה, אלא שתרוויחו כ-40 אלף שקל. מצד שני, בחתונה שעלויותיה ממוצעות ומוזמנים אליה אותו מספר אנשים, תפסידו 22 אלף שקל, ובחתונה שעלויותיה יקרות ותמהיל המוזמנים זהה, אתם צפויים להפסיד יותר מ-130 אלף שקל. אאוץ'.

אם כן, כיצד תימנעו מנזק כלכלי? בדקו מה אחוז ההשקעה שלכם בקייטרינג מסך הוצאות החתונה. אם מדובר באחוז גבוה, כל אורח נוסף שתזמינו יגדיל את שורת הרווח שלכם - מכיוון שמחיר הקייטרינג מחושב פר אורח. אבל ככל שההוצאות הקבועות שלכם (בגדים, הפקה, עיצוב, הופעה) מהוות אחוז ניכר יותר מזה של הקייטרינג, אתם עלולים להפסיד כסף.

כדאי לבדוק מה תמהיל המוזמנים שלכם: כמה מהם קרובים מאוד, כמה חברים לעבודה וכמה חברים של ההורים. כך תוכלו לסכום את המתנות העתידיות שתקבלו ולהעריך מה יהיה גובה ההכנסות הכולל.

לסיום, כדי לוודא שאתם עומדים בתקציב, כדאי שתעבדו עם תוכנת אקסל שתכיל את ההוצאות הקבועות והמשתנות. זכרו: כל הוצאה בגין החתונה, ישירה או עקיפה, כדאי לרשום. אל תתנו לסכומים הגדולים שאתם מוציאים לבלבל אתכם - הרי בחיים האמיתיים לא הייתם מתייחסים להוצאה של כמה מאות שקלים כלאחר יד. זהו הדין גם בערב החתונה.

ליל החתונה - כר למקסום רווחים?

27% ממשתתפי סקר TheMarker וגיאוקרטוגרפיה - מי שהתחתנו בשבע השנים האחרונות, או שילדיהם התחתנו בתקופה זו - ציינו כי הרוויחו מן החתונה, ו-43% כי היא גרמה להם להפסדים. 30% הנותרים סיפרו כי אינם זוכרים האם הרוויחו או הפסידו. רק 35% מהמשתתפים בסקר ציינו כי ניסו למקסם את הרווחים מהחתונה. הפעולות העיקריות שצוינו כממקסמות רווחים הן עריכת האירוע במקום זול והפחתת מספר המוזמנים.

שיעור הרווח הממוצע הסתכם ב-17.5%. שיעור מי שציינו כי הרוויחו יותר מ-11% מסכום ההשקעה שלהם בחתונה גבוה בקרב בעלי הכנסה גבוהה, ונמוך מאוד בקרב עולים חדשים.

כשני שלישים מהציבור שמחים להוציא כסף על מתנה לחתונה, ולעומת שליש שאינם שמחים להוציא כסף על מתנה לחתונה, כשלא מדובר בחתונה של קרוב מדרגה ראשונה.

החיסכון נמצא בפרטים הקטנים

* אמנם צילום וידאו הוא זיכרון מוחשי יחסית מהחתונה, אבל למעט צפיות ספורות לא נעשה בו שימוש רב. אפשר לוותר על שלוש מצלמות ואפקטים, ולהסתפק בצלם אחד שיתעד את האירוע במחיר נמוך יותר.

* סידורי השולחנות מוסיפים צבע, אך בסופו של דבר איש אינו זוכר אותם. אל תבזבזו מאות שקלים עליהם - הדור החדש של מעצבי האירועים יודע להשתמש באלמנטים פשוטים וזולים על מנת ליצור אווירה נעימה.

* ימי חמישי ותאריכים מיוחדים, כגון ימי אהבה או תאריכים עגולים, הם ימים שבהם בעלי האולמות והגנים מוכנים פחות להתפשר על מחירים. אל תינעלו על תאריך מסוים, אלא התאימו את עצמכם לתאריכים שנוחים לאולמות. חשוב לזכור גם שמחירי החורף נמוכים בהרבה מאלו של עונת החתונות הבוערת, בין יוני לאוקטובר.

* ליבת האורחים שתגיע בוודאות מורכבת מבני משפחה, חברים ממעגל ראשון וחברים לעבודה של בני הזוג וההורים. חשבו את המספר והזמינו כ-50 מנות מעל, ואת שאר המנות נסו להזמין כמנות ספייר.

* הרבה יותר משתלם לתפור שמלת כלה מאשר לשכור שמלת מעצב. העלויות זולות משמעותית מכיוון שעיקר המחיר בשמלת חתונה נובע מהמותג (דוגמא טובה לכך ניתן לראות בהפרשי מחירי שמלות כלה במרכז ובפריפריות).

* גם בעלויות האיפור והתסרוקת ניתן לחסוך משמעותית. פנו למסיימי קורסי איפור ועיצוב שיער במכללות הנחשבות, וסכמו עמם שבתמורה לעיצוב ואיפור הכלה יקבלו את תמונותיה לבוק שלהם. מכיוון שמדובר בסטודנטים שמסתמכים על התמונות כדי לקבל עבודה בעתיד, הם ישקיעו אף יותר ממעצבי שיער ומאפרים מקצועיים, והעלות תהיה נמוכה בהרבה.

* זר לכלה הוא בדרך כלל זר רגיל של ורדים או קאלות. אם מבקשים זר כזה ולא מציינים שהוא מיועד לכלה, העלויות צונחות. חשוב לזכור שבדרך כלל אין שימוש לזר מלבד הצילומים המקדימים, ולכן לא כדאי להשקיע בו סכומי עתק. גם את הקישוט לרכב אפשר לעשות לבד - די בסרטים, פרחים ובלונים כדי לעשות את העבודה.

* נעליים לכלה הן בדרך כלל נעליים לבנות שניתן למצוא כמעט בכל חנות נעליים. נעליים לבנות בחנויות המיועדות לכלות עולות בדרך כלל יותר.

* חוץ מהחתן, הכלה וההורים אף אחד לא שומר את ההזמנה - לכן, לא שווה להשקיע בה כסף רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully