וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביזרי ברבי הוסרו מהמדפים בישראל

הדר תדמור ורוני לינדר-גנץ

5.9.2007 / 14:44

זאת עקב חשש להמצאות עופרת במוצרים שיוצרו בסין. מאטל העולמית הסירה מהמדפים 800 אלף מוצרי פישר פרייס ואביזרי ברבי מסין

חברת מאטל שוב מסירה מהמדפים צעצועים בעקבות חשש להימצאות עופרת. בישראל נמכרים שני מוצרים מתוך כלל המוצרים החשודי - אביזרים של בובת הברבי. מדובר במוצרים ברבי סט ריהוט מגוון 4 - מק"ט ראשי K8605 (מק"טים משניים K8606,K8607,K8608,K8609), וברבי ריהוט פרימיום 3 - מק"ט ראשי K8610 (מק"ט משני K8613).

מוצרים אלה, הנמכרים בישראל מאז אמצע חודש אפריל השנה בכ-30 נקודות מכירה, הוסרו מהמדפים מיד עם קבלת ההודעה מחברת מאטל העולמית, כך מסרה סקאל טויז, נציגת מאטל בישראל.

צרכנים שרכשו מוצרים אלה בארץ או בחו"ל מוזמנים להחזירם לחנות ולקבל זיכוי או החזר כספי עבורם. לבירורים ניתן להתקשר למוקד שירות הלקוחות של נציגות מאטל ישראל 03-9757124.

התקן הישראלי מאשר

על אף הבהלה, בבדיקות של מכון התקנים נמצא כי המוצרים האלה ומדים בדרישות התקן הישראלי, אך עד שמאטל העולמית לא תחזירם למדפים, מוצרים אלה לא ישובו להימכר גם בישראל.

התקן הישראלי מבוסס על התקן האירופי ושונה מן התקן האמריקאי. כך למשל, התקן הישראלי מתיר הימצאות עופרת בצעצועים בתנאים מסוימים, בעוד שהתקן האמריקאי אוסר זאת לחלוטין.

בנוסף, בישראל מתקיימות בדיקות מקדימות של מוצרים מיובאים עוד לפני שחרורם מהמכס. עבור מאטל, הסרת המוצרים מן המדפים כבר הפכה כמעט לתרגולת: באמצע חודש יוני הודיעה החברה על הורדתם של 1.5 מיליון צעצועים שיוצרו על ידי מפעל של חברת לי דר הסינית, בשל רכיב העופרת בצבע הצעצועים. רכיב זה עלול לגרום להרעלה אם הצעצוע מוכנס לפה.

עשרה ימים לאחר מכן הורידה החברה מהמדפים 18.2 מיליון צעצועים בעלי חלקים מגנטיים מרחבי העולם, לרבות 9.5 מיליון צעצועים בארה"ב בלבד. הורדת הצעצועים נעשתה בשל מרכיבי עופרת בצבע ובשל החשש שחלקי מגנט קטנים עלולים להתפרק מהצעצועים ולהיבלע על ידי פעוטות.

גם בישראל הוסרו המוצרים מן המדפים, אך מאוחר יותר הם נבדקו על ידי מכון התקנים ונמצא כי הם עומדים בדרישות התקן הישראלי.

מאטל ידעה ולא דיווחה?

בארצות הברית הועלו ביום שני האחרון חששות שמאטל ידעה על הפגמים בבטיחות מוצריה הרבה לפני שהודיעה על הורדתם מהמדפים. המועצה לבטיחות הצרכן בארצות הברית מסרה שהיצרניות חייבות לדווח על תלונות שהתקבלו בקשר לסכנות הקשורות למוצרים תוך 24 שעות, חוץ מאשר במספר מקרים יוצאי דופן.

עם זאת, לפחות בשלושה מקרים חמורים מאז סוף שנות התשעים, לקח למאטל מספר חודשים לאסוף את המידע. בשני מקרים מתוכם צברה מאטל עשרות תלונות מלקוחות לפני שדיווחה עליהן לרשויות. באף אחד מהמקרים הללו לא דווח על מקרי מוות שקשורים למוצרים. עם זאת, הנציגות הישראלית של החברה מסרה כי "חברת מאטל העולמית היא חברה מקצועית השומרת על מוניטין וסטנדרטים גבוהים וברגע שהתעורר החשש כי מוצרים מסוימים לא עומדים בתקנים, נתנה הוראה להוריד את המוצרים מהמדפים ולבדוק את מרכיביהם במעבדה. כרגע המוצרים בבדיקה על ידי חברת מאטל העולמית".

מאטל אינה היחידה שהורידה מוצרים מהמדפים בעקבות העופרת בצבע. בתחילת השבוע הורידה חברת הצעצועים טויס אר אס מהמדפים בארה"ב 27 אלף חבילות של עפרונות צבעוניים ומארזי צבעי מים שיוצרו בסין. הורדת המוצרים התבצעה בשל מרכיב העופרת הרעיל שנמצא באריזות הצבעים העשויות עץ ובצבעי המים עצמם.

ארבע חברות צעצועים אמריקאיות הודיעו באמצע אוגוסט על הורדתם מהמדפים של כ-340 אלף צעצועים אשר יוצרו בסין, בשל רמות עופרת גבוהות בצבע. בין הצעצועים שהורדו מהמדפים בארה"ב: מחברות ויומנים של בוב ספוג, סביבון של תומאס דה טאנק ודליי צעצוע לילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully