וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים עופר יקימו תחנת כוח בנגב

אבי בר-אלי

18.2.2008 / 9:23

לפי הסדר בין המדינה לבין קבוצת OPC שבבעלות האחים, החשמל שתייצר התחנה יסופק לרשת החשמל הארצית תמורת תעריף קבוע

כשלוש שנים לאחר שביטל החשב הכללי לשעבר, ירון זליכה, את זכיית קבוצת OPC במכרז להקמת תחנת הכוח במישור רותם שבנגב - תאושר מחדש זכייתה. ל-TheMarker נודע כי בימים האחרונים חתמו שר התשתיות, בנימין (פואד) בן-אליעזר, ושר האוצר, רוני בר-און, על הסדר פשרה עם הקבוצה לאחר חמישה חודשי משא ומתן הפכפך.

משמעות הסיכום היא שקבוצת OPC שבבעלות האחים עופר (80%) וסימנס (20%) תקים תחנת כוח פרטית עד שנת 2012, ושהחשמל שתייצר יסופק לרשת החשמל הארצית תמורת תעריף קבוע. כפי שפורסם ב-TheMarker, ההתקשרות בין הצדדים תהיה בהתאם לתנאי המכרז המקוריים. זאת, לאחר שהמו"מ בין הצדדים על שינוי תנאי המכרז נקלע למבוי סתום.

ממש לפני החתימה על ההסכם הפתיעו נציגי OPC והעלו דרישה חדשה לשינוי תנאי ההתקשרות עם המדינה, שיביא להעלאת התקבולים שתקבל מהמדינה בעבור החשמל שתמכור בעשרות מיליוני שקלים. בתגובה, חזרה בה הממשלה לחזור מההסכמם והציעה ל-OPC את קיום המכרז בתנאיו המקוריים. תנאים אלה ממאפשרים ל-OPC להקים את התחנה בתוך ארבע שנים, במקום שלוש, אך תעריפי מכירת חשמל בו נמוכים יותר.

מלשכת שר האוצר נמסר בתגובה: "שרי האוצר והתשתיות אימצו את המלצת הצוות הבין-משרדי, שתמך בהקמת תחנת כוח במישור רותם. הצוות כלל את מנכ"ל משרד התשתיות וכן את נציגי היועצת משפטית של משרד האוצר, החשב הכללי ואגף התקציבים, ולחוות דעתו נוספה גם חוות דעת תומכת של הרשות לשירותים ציבוריים חשמל".

דובר האחים עופר מסר: "מתנהל מו"מ בין OPC למדינה, שמטרתו הקמת התחנה על בסיס המכרז שבו זכתה החברה ב-2004".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully