וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר מחלחל לשוק העבודה

ההאטה במשק ניכרת גם בתחום התעסוקה. ירידה של 9% בביקוש לעובדים ברבעון הראשון של השנה לעומת הרבעון הקודם

ההאטה במשק ניכרת גם בתחום התעסוקה והביקוש לעובדים. על פי נתוני חברת אורטל משאבי אנוש, המתמחה בהשמה בתחומי שירות לקוחות ומכירות, פיננסים, אדמיניסטרציה ותעשייה, קיימת ירידה של כ- 9% בביקוש לעובדים בהשוואה לרבעון הקודם. עם זאת, קיימת עליה של כ- 25% בביקוש לעובדים בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד.

מהנתונים עולה כי מגמה זו ניכרת במרבית תחומי המשק, ביניהם: תעשייה וייצור - ירידה של 11% בביקוש עובדים בהשוואה לרבעון קודם ועליה של 35% מול הרבעון המקביל אשתקד, פיננסים – ירידה של 3% בהשוואה לרבעון הקודם ועלייה של 25% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ואדמיניסטרציה – אין שינוי בהשוואה לרבעון הקודם ועליה של 30% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

גם בתחומי שירת הלקוחות חלה מגמה דומה. במקצועות השירות והמכירה חלה ירידה של 13% בביקוש לעובדים לעומת הרבעון הקודם ועליה של 6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מהתפלגות הנתונים לפי תתי-תחומים, ניתן לראות כי בתחום שירות הלקוחות (טלפוני + פרונטאלי) חלה ירידה של 16% בהשוואה לרבעון הקודם ועליה של כ- 5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בתחום המכירות (טלפוני + פרונטאלי) חלה ירידה של 1% בהשוואה לרבעון קודם ועליה של 8.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד,

"ההאטה במשק מורגשת במרבית התחומים ומתבטאת גם בהאטה בביקושים לעובדים", מסביר נחום רחמים, מנכ"ל אורטל משאבי אנוש". "יחד עם זאת, אנו נמצאים עדיין ברמת ביקושים גבוהה יחסית מול הרבעון הראשון של 2007, שהיתה שנה טובה מאוד לתעסוקה והמשק ייצר בה מעל ל- 100 אלף משרות חדשות. אין ספק כי ההתפתחויות הגלובליות ישפיעו בהמשך השנה על המשך התעסוקה, אולם ניתן כבר להעריך כי צפויה ירידה משמעותית בביקוש לעובדים בתחום שוק ההון. יש לציין כי בנושא השירות והמכירות, ניתן להסביר את הירידה בביקוש לעובדים ברבעון הנוכחי גם בסיום הגיוס הגדול של עובדי שירות הלקוחות בחברות התקשורת לקראת כניסתו לתוקף של חוק ניידות המספרים. בתקופה הנוכחית, לקראת חג הפסח, אנו עדים לעליה בביקוש לעובדי רשתות השיווק, וכן לעובדים במגוון מקצועות בחברות למוצרי ניקיון, מזון ומשקאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully