וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניה סיבוס נגד המדינה

אבי בר-אלי

2.6.2008 / 8:13

החברה שבשליטת לב לבייב הגישה שבע תביעות פיצויים נגד המדינה, בהיקף מוערך של 250-300 מיליון שקל, בגין פרויקט סלילת כביש 431

חברת דניה סיבוס הגישה שבע תביעות פיצויים נגד המדינה, בהיקף מוערך של 250-300 מיליון שקל, בגין פרויקט סלילת כביש 431. מדובר בעיקר בתביעות בגין אחריותה לכאורה של המדינה לעיכובים בביצוע העבודות. מרבית התביעות מתבררות בימים אלה בידי היועצים המקצועיים לפרויקט. על שולחנו של הבורר העליון - השופט (בדימוס) ד"ר אליהו וינוגרד - מונחות כעת שתיים-שלוש מהתביעות.

כביש 431 הוא פרויקט בשיטת ה-PFI - שבה הזכיין מקים ומתפעל את הכביש למשך תקופה של 25 שנה, ומקבל בתקופת הזיכיון תשלום מהמדינה. לפי ההסכם, תקבל דניה סיבוס מהמדינה מענק הקמה בסך 400 מיליון שקל, וכן מענק חצי-שנתי לתקופת ההפעלה בגובה 58.8 מיליון שקל, החל ממועד פתיחת הכביש לתנועה. עוד תקבל החברה "אגרת צל" של 2 אגורות לכל ק"מ נסיעה בכביש. ל-TheMarker נודע כי הסכם הזיכיון קובע לכאורה כי תשלום אגרת הצל יינתן בעבור נסיעות לאורך הכביש בלבד ולא לאורך הגשרים הכלולים בפרויקט. אורך הכביש הנסלל הוא 23 ק"מ, אך הוא כולל 12 מחלפים, אשר להיקף הנסועה בהם יש משמעות כלכלית ניכרת לתקופה של 25 שנה. באחת מתביעותיה מבקשת דניה להכיר בשטח המחלפים כשטח נסועה לצורך חישוב האגרה.

מדניה סיבוס נמסר: "החברה נמצאת בדיונים עם המדינה על שיעור הפצוי שיינתן לה, ומנועה מלהתייחס לסכומים". במשרד האוצר מסרו: "נכבד את מנגנון הבוררות ונפעל לפי החלטותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully