וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלים את השיבס והביוטיפול למטוס

זוהר בלומנקרנץ

5.8.2008 / 9:51

האיחוד האירופי יתיר לנוסעים מישראל לקחת עמם בטיסות המשך מאירופה מוצרים שנרכשו בחנויות הדיוטי פרי בנתב"ג

האיחוד האירופי יתיר לנוסעים מישראל לקחת עמם בטיסות המשך מאירופה מוצרים שנרכשו בחנויות הדיוטי פרי בנתב"ג; ישראל תהיה המדינה השנייה, לאחר סינגפור, שתקבל היתר כזה - כך נודע אתמול ל-TheMarker.

ההקלה היוצאת דופן ניתנה למנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, במסגרת שיחות על הסכם תעופה אחיד בין נציבות האיחוד האירופי לישראל, שהתקיימו בסוף השבוע שעבר בירושלים. משלחת של האיחוד האירופי תגיע בקרוב לישראל כדי להסדיר מעשית את יישום ההקלה עם חטיבת הביטחון של רשות שדות התעופה, בראשותו של תא"ל (מיל') שמואל זכאי.

ההגבלות על העלאת מוצרים מחנויות הדיוטי פרי הוטלו מסיבה ביטחונית, לאחר ניסיון באוגוסט 2006 לפוצץ מטוס נוסעים באמצעות נוזל. כחלק מההגבלות נאסר על נוסעים שרכשו מוצרים בחנויות בנתב"ג לקחת אותם עמם לטיסות המשך מיעדים באירופה, למשל לארה"ב. נוסעים שלא ידעו על כך נאלצו עם הגיעם לאירופה להשליך לפח את המוצרים שרכשו בנתב"ג, כדי שיוכלו לעלות על טיסת ההמשך.

האירופאים כרכו את מתן האישור בפתרון סוגיות שאינן קשורות לביטחון, אלא לענייני תעופה אחרים בין ישראל לאיחוד האירופי - כמו פתיחת השמיים לתחרות. בשיחות שהתקיימו בסוף השבוע בירושלים חתמו ישראל ונציבות האיחוד על מזכר הבנה חדש, הסולל את הדרך לקראת חתימה הסכם תעופה אחיד בין כל מדינות האיחוד, שיחליף את ההסכמים בין ישראל וכל מדינה בנפרד.

  • עוד באותו נושא:
  • דיוטי פרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully