וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה בעמלות - חיסכון או כישלון?

האם הרפורמה בעמלות היא הצלחה מסחררת, כפי שטוען בנק ישראל? או שכרגיל אנחנו משלמים יותר? הצביעו והשפיעו

ב-1 ביולי השיק בנק ישראל את הרפורמה בעמלות הבנקים, תוך הבטחה חגיגית לשקיפות, בהירות, ובעיקר – חיסכון משמעותי ללקוחות. לכאורה, הכל נפלא: מספר העמלות קוצץ בצורה דרמטית, נקבעו שמות אחידים לכל העמלות בבנקים השונים ופורסמו תעריפונים מחייבים שמאפשרים ללקוחות להשוות מחירים ולבחור את הבנק שהכי משתלם עבורם.

אבל בדרך, לא הכל התפתח לפי התוכניות: הבנקים ייקרו משמעותית את העמלות על הפעולות הנפוצות ביותר כדי לפצות עצמם על אובדן ההכנסות. גם החיובים בכרטיס אשראי עולים עכשיו יותר, ולקוחות רבים חשים שבבנק ישראל אולי מלאים בכוונות טובות – אבל לכיס שלהם הם לא הצליחו להגיע.

אתמול נפתחה חזית נוספת בפולמוס, בעקבות פרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לפיהם השירותים הבנקאיים התייקרו ביולי ב-16.2%. בבנק ישראל לא נשארו חייבים והודיעו כי נתוני הלשכה שגויים וכי בפועל לא רק שהשירותים הבנקאיים לא התייקרו – אלא שהם הוזלו.

עכשיו תורכם להגיד מי צודק – הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה או בנק ישראל? האם בחשבון הסופי אנחנו באמת משלמים פחות, למרות התייקרות הפעולות הבסיסיות, או שמא כל הרפורמה היא כישלון אחד גדול והבנקים שוב יצאו כשידם על העליונה? מה אומר הכיס שלכם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully