וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם משפחת עופר לא מתעסקים

איילה צורף

4.9.2008 / 9:15

מזמן לא היתה בתקשורת פרשה עסיסית כל כך: תביעות במיליונים, עיתונאי שחופש הביטוי שלו נפגע, ומשפחת בעלי הון דורסנית ומאיימת

הפעם נדמה כי משפחת עופר והעומד בראש מערך התקשורת שלהם, אלי גולדשמיט, הצליחו לקבוע שיא חדש בסיקור שלילי. במו ידיו, על בסיס תגובות מאיימות שהוציא לעיתונות, הצליח גולדשמיט ליצור את התחושה כאילו משפחת עופר משוכנעת שבכסף - שקונה את עורכי הדין הטובים ביותר - אפשר לבטל תחקירים עיתונאים.

השיא היה רק לפני כמה ימים: לפי פרסום בתקשורת, בתגובה לשאלה מה תעשה משפחת עופר אם ישודר הסרט "שיטת השקשוקה" באתרי האינטרנט, אמר הפרקליט של משפחת עופר, עו"ד צבי גלמן, כי "כל אמצעי תקשורת זה או אחר, לרבות אתרי אינטרנט כמובן, וכל מי שיסייע בדבר, יהיה חשוף לתביעה בגין הוצאת לשון הרע - אם באמת הסרט הזה הוא דיבתי כפי שאנחנו סבורים, כי לא ראינו אותו". כל האיומים הללו, ראוי להדגיש, נעשים עוד לפני שבני המשפחה, או יועציהם, ראו את הסרט.

גלמן הוסיף ואיים כי "גם מי שמתחזק או מפעיל שרתים למיניהם אינו חסין בפני תביעות לשון הרע". במלים אחרות אומר הפרקליט של משפחת עופר: נרדוף את בעלי השרתים שמהם ישודר הסרט באתרי אינטרנט, אם ישודר. בהתחשב במהירות שבה עוברים קישורים ממייל אחד לשני, ובהיקף התפוצה של שירותים להורדת סרטים באינטרנט, כנראה שמשפחת עופר תיאלץ להפסיק לעסוק בנדל"ן, כימיקלים וספנות, ולעבור לעסוק בציד באינטרנט. אחרת לא ברור כיצד יעלה בידם לדוג את כל אותם אתרים, תוכנות וגולשים שיפיצו את הסרט. מדובר ביותר ממשרה מלאה.

בראיון ל-TheMarker אומר גולדשמיט כי משפחת עופר מוכנה לשלם את מחיר העליהום התקשורתי שהיא סופגת, ובלבד שתוכל להוציא את האמת שלה לאור בבית המשפט. הוא מתעלם מכך שעורך דין בכיר לא פחות מאלה של משפחת עופר, רונאל פישר, סומך את ידיו המשפטיות על התחקיר שביצע רוזנטל. היה ויגיעו לבתי משפט, ייתכן שיעברו שנים עד ההכרעה. הכרעות מסוג זה, לרוב, מסתיימות בפשרה בין הצדדים, בין אם כזו שהם לוקחים על עצמם לבד, או כזו שבית המשפט קובע.

בינתיים, מה שנצרב בזיכרון הקולקטיווי - בעיקר זה של הקהילה העסקית - הוא הדורסנות והאימים שמהלכת המשפחה על התקשורת. האם במשפחת עופר מעוניינים להיות "האנשים שמשתמשים בכסף שלהם כדי לחסום כתבות שליליות עליהם"? ייתכן שכן. ייתכן שבעיניהם המצב הזה לא מזיק כל כך. אולי הם מאמינים שבעקבות הסאגה הזו יחשוב כל עורך עשרות פעמים לפני שיוריד לדפוס כתבה שלילית עליהם ועל העסקים שלהם, כי הרי הם לא מהססים לשלוף את התותחים הכבדים. ראו הוזהרתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully