וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה בדרום - זו גם התמודדות כלכלית

המציאות הבטחונית בדרום הארץ מסבה קשיים כלכליים לבעלי עסקים ולמשפחות באזור. איך עוברים את התקופה הזו במינימום הוצאות

המציאות הבטחונית בדרום הארץ מסבה קשיים כלכליים לבעלי עסקים קטנים ולמשפחות מהאזור. שכירים מפסידים ימי עבודה, עצמאים סובלים מירידה במספר הלקוחות והעסקאות, ובמקביל גדלים הצרכים וההוצאות של המשפחות.

ארגון פעמונים לשיקום כלכלי, הפועל לייעוץ וסיוע למשפחות המתקשות לשקם את מצבן הפינסי, מעניק כמה עצות והמלצות לתושבי הדרום המתמודדים בימים אלה עם הוצאות כלכליות גבוהות לצד ירידה בהכנסות בשל הלחימה:

1. רישום כל ההוצאות כספיות.
כדי לעבור את התקופה ללא חריגות, מומלץ לערוך מעקב רשום אחר כל הוצאה כלכלית. שיקוף ההוצאות יכול להעניק למשפחה שליטה על ההוצאות הכספיות, ולאורך זמן ניתן יהיה לקנות רק מה שצריך. התהליך ישים דגש על כלכלת המשפחה בזמן מלחמה וישים דגשים על כל ההוצאות, כך שלא יחרגו מהרצוי.

2. תשלום משכנתא או חובות.
הבנקים הודיעו כי יעניקו חריגה ממסגרת האשראי לתושבי הדרום. יש לוודא עם המערכת הבנקאית שאכן ניתן לחרוג ממסגרת האשראי. גם אם כן - מומלץ לבצע את התשלומים ולא לגרור אותם.

3. צ'קים דחויים.
במקרה של הוראות קבע ו/או צ'קים דחויים שניתנו, מומלץ להתקשר למחזיק הצ'ק ולבקש ממנו שלא יפרע את הצ'ק לבינתיים. כיום הנושים מאפשרים גמישות והקשבה.

4. קניות ומוצרי צריכה.
אין צורך לצבור מלאי של מזון. מומלץ להתמקד ברכישת מוצרי יסוד לטווח של שבוע, ובכך לאפשר תזרים מזומנים לטווח הארוך.

5. חרדה מעלה את רמת הצריכה.
לא מומלץ לעסוק בהאזנה לפרשנויות ובשיחות שיעלו את רמת החרדה. שיחות ופרשנויות יוצרות מתח וחרדה מיותרים שמביאים לצריכה מוגברת מעבר למחויב, כפיצוי והרגעה - לדוגמה, שוקולד וממתקים. לכן מומלץ לעסוק בדברים חיוביים - זה גם שומר על המורל וגם חוסך לכיס.

לא לאבד קשר

6. הלוואות.
לא מומלץ לקחת הלוואה בתקופה זו. הלוואה לוקחים רק כאשר יודעים כיצד להחזירה. בתקופה זו, כשהשכירים אינם יודעים כמה ימים יעבדו והעסקים הקטנים לא מודעים לגובה ההחזרים, לא מומלץ ליטול הלוואות חדשות.

7. מקום העבודה.
יש לשמור על קשר טלפוני רציף עם מקום העבודה על מנת לדעת את ימי היציאה לעבודה ולהימנע מנתק.

8. הוצאות גבוהות יותר בשהייה בבית.
בזמן השהייה בבית חשוב לזכור שההוצאות גבוהות יותר - ויש לדאוג לקיזוז ואיזון בין הוצאות. כשנמצאים יותר בבית, צריכת המזון והחשמל גדלה, ואילו הוצאות על רכב וביגוד פוחתות. אל תפרו את האיזון.

9. שמירה על סדר בחשבונות.
השהייה בבית היא הזדמנות לעשות סדר ותכנון בכל הנושא הכספי - מה משלמים, כיצד ומתי.

ארגון פעמונים מפעיל מוקד חינם לייעוץ כלכלי למשפחות ולבעלי עסקים. במוקד פועלים עורכי דין, בנקאים ויועצים עסקיים והוא מופעל בשיתוף פעולה מלא עם הביטוח הלאומי. משפחות ועסקים המעוניינים להיוועץ עם מומחים יכולים להתקשר למוקד בימים א'-ה' בשעות 8:00-19:00, להשאיר הודעה קולית ומתנדבי המטה יחזרו אל הפונים. מספר הטלפון של המוקד: 08-6555770.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully