וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

82% אינם יודעים כמה הם משלמים עבור מים

על רקע היטל הצריכה העודפת שצפוי להיכנס ב-1 ביולי גילה סקר של ההסתדרות: 71% מהצרכנים אינם יודעים כמה מים הם צורכים

על רקע הוויכוחים על "היטל הבצורת" שדורשת רשות המים להטיל על הצרכנים מסתבר, כי מרבית הצרכנים אינם מודעים לגובה הסכום שאותו הם משלמים בעבור צריכת מים. מסקר של רשות ההסתדרות לצרכנות עולה, כי כ- 82% מהתושבים אינם יודעים מהו תעריף המים המרבי שמשלמת משפחתם בגין צריכת מים. הסקר נערך באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה במדגם מייצג של 500 נשאלים.

עוד עולה מהסקר, כי 71% אינם יודעים כמה מטר קוב צורכת משפחתם בממוצע בחודש. כאשר בקרב בעלי ההכנסות הנמוכות השיעור גבוה אף יותר ועומד על 76.7%.

עוד עולה מהסקר, כי כ-71% שמעו על ההיטל החדש המתוכנן להיכנס לתוקף החל מה-1 ביולי, אך בקרב העולים החדשים שמעו על כך רק 54.8% .

מהסקר עולה אף , כי ב-61% ממשקי הבית לא מותקנים ברזי המים חסכמים, ורק ב-21% מבתי האב מותקנים חסכמים על כל הברזים בבית.

מנכ"ל הרשות עו"ד ירון לוינסון אומר היום: "חל היום ערפול בכל האמור בהסברת השינויים הצפויים לצרכנים והדבר מקשה עליהם עוד יותר. לא די שתעריפי המים מפוצלים לפי גודל המשפחה והיקף הצריכה החודשים, הרי שבתוך ימים ספורים ייתוסף מרכיב נוסף – היטל צריכה עודפת – שלרוב הצרכנים אין מושג מה משמעותו הכלכלית לגביהם. נוסף על כך, היות שהחוק אשר אמור להסדיר את גביית ההיטל טרם נחקק, יכול להיווצר מצב שגביית ההיטל תיעשה רטרואקטיבית בלא שלצרכנים יש מידע על כך" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully