וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תראו מי מוביל את המתקפה על הפנסיה

רותם שטרקמן

8.10.2009 / 9:08

רותם שטרקמן מזכיר למי שכבר שכח מיהו מנכ"ל אפריקה ישראל, איזי כהן, האיש של לבייב המוביל בשבילו את הקרב נגד הפנסיה שלנו, ומה אמר כבר ב-2003

לא בטוח שכולם זוכרים מיהו מנכ"ל אפריקה ישראל איזי כהן - האיש של לב לבייב המוביל בשבילו את הקרב נגד הפנסיה שלנו. האיש המצוטט, לא בשמו כמובן, בעיתונות, והאומר שהיחיד המפריע להסדר חוב באפריקה הוא רועי ורמוס - מנכ"ל פסגות.

כהן, שהיה בעבר מנכ"ל חברת הביטוח מגדל, מטפטף לעיתונאים שכולם, כלומר מנהלי חברות הביטוח, כלומר הקולגות שלו לשעבר - כולם מסכימים לשחיטה הגדולה של הפנסיה שלנו, ורק ורמוס אחד צעיר וחצוף מפריע לו. "רועי חסר ניסיון ומחפש תקשורת. צריך לעבוד בחדרי חדרים ולא בפופוליזם", הוא אומר. "באפריקה מתקשים להבין את האג'נדה של פסגות", הוא מוסיף.

באמת מעניין, חשבנו, כיצד כהן, שהיה מנכ"ל חברת הביטוח הגדולה במשק ושניהל מאות מיליארדי שקלים של הציבור, אינו מבין את האג'נדה של פסגות. כיצד הוא אינו מבין את האג'נדה שקובעת שמי שקיבל 7.5 מיליארד שקל מחוסכים ומשקיעים צריך גם להתאמץ להחזירם. האג'נדה שאומרת שכדי לפרוע את מלוא החוב לקרנות הפנסיה וקופות הגמל הוא נדרש למכור נכסים ולוותר על שליטה בחלק מהחברות. האג'נדה שדואגת לפנסיונרים המסכנים, ולא לבעלי ההון והמנהלים העשירים שהם מעסיקים; פנסיונרים שבניגוד לכהן אינם מקבלים כל שנה צ'ק של 5 מיליון שקל מהמעסיק שלהם, ובניגוד למשה תאומים אינם גובים אלפי דולרים בחודש רק כדי ליצור ספינים תקשורתיים.

ואז נזכרנו מה אמר אותו כהן לפני שש שנים בחדרי חדרים, כשאולי לא חשב שדבריו יפורסמו בעיתון. נזכרנו שכבר כשהיה מנכ"ל מגדל הוא לא ממש דאג לאינטרסים של הציבור, והבנו שכהן עוסק כבר שנים רבות בשימור כוחו וכוחם של בעלי המניות שלו.

ב-2003 נלחמו מנהלי חברות הביטוח הגדולות באגרסיוויות בממונה על הביטוח ושוק ההון דאז, אייל בן שלוש, שביקש להעביר רפורמה לטובת המבוטחים. בן שלוש רצה לשנות את יחס הריסק-חיסכון בפוליסות ביטוח החיים מ-80% חיסכון ו-20% ריסק ל-90% חיסכון ו-10% ריסק, ובכך להקטין את העמלות שמשלמים הלקוחות.

ניפוח רכיב הריסק בפוליסות ביטוח המנהלים מעבר למחירו הכלכלי היה במשך שנים האמצעי של חברות הביטוח להגדלת עמלות. הן מכרו את ביטוחי המנהלים, אחת ההצלחות השיווקיות הגדולות שהיו אי פעם, בחבילה אחת - כדי שהלקוחות לא יהיו די מודעים למחיר הגבוה שהם משלמים על הריסק. בן שלוש ביקש להכניס שקיפות והציע לאסור על החברות להסתיר מהלקוחות שהם משלמים יותר מדי על הריסק. נוסף על כך, הוא הציע לאפשר מעבר של מבוטחים בין החברות כדי ליצור תחרות.

וכך הגיב כהן: "הרפורמה תגרום לבלאגן במשק. היא תהרוס את הענף. לא נוכל למכור פוליסות כאלה, וגם 50% מהעובדים בענף יהיו מיותרים. צריך להילחם בתוכנית. מימושה יגרום ללחץ מצד מבוטחים לשפר את תנאי הפוליסות הקיימות. בן שלוש רוצה לחייב את החברות לתת למבוטח מידע על גובה מרכיבי החיסכון והריסק. זה דבר גרוע שיביא לכך שלא יהיה חיסכון".

בקיצור, כהן הסביר שלא יוכל עוד לממן את מנגנון השיווק המנופח שלו על חשבון מאות אלפי המבוטחים והזהיר מאסון מתקרב: המבוטחים יבינו כי דפקו אותם במשך עשרות שנים וירצו לשפר את תנאיהם. עדיף היה מבחינתו להשאיר את הלקוחות בלי מידע, כדי שיוכל להמשיך ולחגוג על חשבונם (בחדרי חדרים, כמובן).

העיקר שורמוס לא ייכנע לכהן ולמנהלי חברות הביטוח השתקנים, שכהן רוצה לקחת אתו לחדרי חדרים ולסגור אתם את חלוקת השלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully