וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: הצעת החוק נגד בעלויות זרות בעיתונים לא תעבור

ענת קם

11.12.2009 / 14:16

שר התקשורת אמר בכנס ראש פינה כי הממשלה לא תתמוך בהצעת החוק. השר גם לא מפחד מבעלי ההון, רוצה תחרות בשוק הסלולר, צופה ב "האח הגדול" ו "הישרדות" ושב ומבטיח להקים רשות תקשורת שלא תחליף את המשרד

שר התקשורת משה כחלון העריך היום כי הצעת החוק להגבלת בעלויות אזרחים זרים על עיתונים בישראל לא תעבור. לדבריו, “יהיה קשה להעביר את היוזמה הזאת, כי בלי החלטת ממשלה יהיה קשה להעביר ועד כמה שאני מכיר את הממשלה היא כנראה לא תתמוך בה”. כחלון אמר את הדברים בראיון לעורך הראשי של TheMarker גיא רולניק במסגרת פסטיבל ראש פינה כחלון התייחס גם לאפשרות סבסוד העיתונים בישראל ואמר: "משרד החינוך צריך לדאוג שהחברה הצעירים יקראו יותר. לא להוסיף לכל משכורת עוד 100 שקל למנוי לעיתון". כחלון התייחס גם להשפעת בעלי ההון על השוק ואמר: "כל אדם שיש לו הון יש לו השפעה. הכי קל זה להגיד שכשמורידים קצבאות לזקנים הם מסכנים. אם אתה מוריד לבעל הון הוא יודע להתמודד עם זה. החיים ברורים, אנחנו מסבכים אותם. אדם שיש לו כסף יש לו כוח, אין לו כסף הוא מסכן. מה לא ברור?”

בעניין מו"ל ישראל היום שלדון אדלסון אמר כחלון "אין לי בעיה עם מתמודדים מחו"ל ואם זה לא היה פוגע בשחקנים אחרים לא היית שומע מזה. הוא מאיים על אחרים והם מאיימים עליו, למה אני צריך להכנס ביניהם?”

כחלון התייחס גם ליוזמה האחרונה של משרדו להקים רשת אינטרנט לאומית: “חובה על מדינת ישראל לראות באינטרנט כלי חינוכי לצמצום פערים. כמו שאתה יכול למכור חשמל לאנשים אתה צריך למכור אינטרנט". השר אמר עוד: "יש היום שלוש חברות סלולר שמחלקות את השוק בלי תחרות ונושאים נוספים שלא טופלו. יש שרים שחשוב להם חסימת אתרים, ניוד מספרים ורדיו תורני. וזה בסדר. אני בא ויש לי דברים אחרים. אני רוצה טכנולוגיה חדשה. אני רוצה תחרות. חשוב מה שאתה מתחיל, לא מה שאתה מסיים. אני רוצה לפתוח את התחרות בשוק הסלולר. תחרות מיטיבה עם הצרכן ומוזילה מחירים. אתם כתבתם ש 'אין סיכוי' וש 'הוא ייכנע לבעלי ההון'. אני מבשר לכם היו שיש רישיונות לMVNO ומי שרוצה שייקח. הרבה חברות רציניות ומוערכות בשוק מתעניינות. במדינות אחרות בעולם זה הוריד מחירים. להערכתנו זה יכול להגיע ל 7% מהשוק. יש מקום למפעיל חמישי”.

"עיתונאים שדוחפים את סדר היום שלהם זו לא השפעה?"

כחלון נשאל על מעורבות בעלי ההון בשוק התקשורת בישראל ואמר: “מי שמנהל זו הממשלה. לטייקונים יש כסף והם מנסים וזה טבעי, בוא לא ניתמם, ועיתונאים שיש להם סדר יום והם דוחפים אוו זו לא השפעה? אני סומך על מי שצריך שיקבל החלטות טובות. אני הולך אחרי הלב שלי. משרד התקשורת פועל בלי לחצים למרות שהוא משרד קטן יחסית עם נושאים רבים. הבעיות שלנו לא מעניינות אף אחד אבל הבעיות שלהם צריכות לעניין אותנו”. כחלון אמר את הדברים בהקשר לרכישת פרטנר על ידי אילן בן דב, שבמהלך המשא ומתן אמר כי אם משרד התקשורת לא יאפשר את העסקה במסגרת זמן מסוימת הוא יפסיד סכומים רבים. השר כחלון התייחס גם לרכישה הטרייה של חברת מירס על ידי פטריק דרהי בעל השליטה ב-HOT ואמר כי "זה יעשה טוב לשוק כי יש לו תשתיות. אין לי ספק שהוא יכניס תחרות אחרת הוא עשה עסקה גרועה מאוד”.

השר כחלון התייחס גם לתכנית "האח הגדול" המשודרת בערוץ 2 ואמר: "אם 30% צופים בזה אז זה קיים. אתה שואל אם אני צופה? כן, עוקב מי הלך הביתה וגם בהישרדות במשימות עם הגשרים על המים. אני לא מומחה לתוכן. אם ניתן ליוצרים להתפרנסאז הם יעשו את העבודה. כרגע מה שמזמינים זה את 'האח הגדול' וזה מה שיש. מי שעושה את זה עושה את זה כי הוא צריך כסף, אתה מבקש ממנו תמלוגים, דמי זיכיון והפקות והוא צריך כסף בשביל זה".

"אין קשר בין סגירת משרד התקשורת ורשות התקשורת"

השר כחלון דיבר על משבר ערוץ 10 ואמר כי בעבר תמך במכרז מאחר שלוח הזמנים מאיפשר זאת, ולאחרונה עם התקרבות תום תקופת הזיכיון של הערוץ ונוכח העובדה כי לא ניתן יהיה לפרסם מכרז, החליט על הצעת החוק להארכה הזיכיון. בהתייחסו פעם נוספת לבעלי הון אמר כחלון כי "כל דבר שמסתכלים זה בעלי הון. אי אפשר להגיד לא לקנות עיתון כי זה של בעלי ההון או לא לקנות גלידה של שטראוס כי זה של בעלי ההון. אני לא מסתכל על הדברים האלה”.

בסיכום דבריו שב והתייחס כחלון לאפשרות הקמת רשות תקשורת במקום משרד התקשורת ואמר: “בהתחלה חשבתי שלא צריך רשות תקשורת בישראל ושיניתי את דעתי בעקבות ההחלטות שנדרשתי אליהן. אני מבין ששוק התקשורת בישראל צריך רגולציה. כשאני נדרשתי לשאלות קשות נאלצתי להגיד שאולי אני עוד שנה לא פה. אדם שמגיע להשקיע כסף רוצה לדעת מה קורה איתו. אין קשר בין סגירת משרד התקשורת והרשות. אני חושב שהשוק הזה צריך רגולטור כמו יושב ראש רשות המסים או יושב ראש הרשות לניירות ערך, שיש להם כללים ברורים. כל מהלך שאני אעשה יהיה בלי לפגוע בעובדי המשרד. יש מה לעשות בכיוון הזה. איך זה יקרה אני לא יודע”.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully