וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "30 משפחות ההון פוגעות בתחרות"

מוטי בסוק

2.5.2010 / 20:23

שר האוצר טען כי שליטת המשפחות הגדולות במשק היא בעייתית ואמר: "צריך למצוא דרכים לצמצם את הריכוזיות במשק בלי לפגוע בכלכלה". הודה כי "יש בישראל שכר שערורייתי"

"השליטה של 30 משפחות במשק הישראלי היא לא שחיתות. היא בעייתית מבחינה כלכלית ומבחינת הפגיעה בתחרות" - כך אמר שר האוצר יובל שטייניץ, בראיון לערוץ 2. לדברי שטייניץ, "אנחנו צריכים למצוא דרכים איך לצמצם את הריכוזיות במשק בלי לפגוע בכלכלה".

שר האוצר חזר וטען כי ישראל אינה מדינה מושחתת, אם כי יש בה איים של שחיתות. עוד אמר שטייניץ, כי הוא מתנגד למה שהוא מכנה חגיגות השכר הגבוה במשק, אבל בה בעת הוא מתנגד לכל פעילות חקיקתית נגד שכר זה. "בכל העולם, כולל ארה"ב ואירופה, יש צעקה נגד חגיגות השכר הגבוה, המוגזם, אבל בכל העולם מתנגדים לחקיקה נגד השכר הגבוה. גם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שהתכוון לפעול בדרך של חקיקה נגד שכר בכירים בארה"ב, נסוג בו".

לדברי שטייניץ, "יש בישראל שכר לא לגיטימי, שערורייתי, עד כדי גזל של בעלי המניות, אבל בכלכלה אל תהיה צודק - תהיה חכם". שטייניץ לא פירט מהי הדרך של האוצר, או שלו, להילחם בשכר הגבוה, אם בכלל קיימת תוכנית כזו. בהתייחסו לניסיון של הח"כים, חיים כץ (ליכוד) ושלי יחימוביץ' (עבודה) להגביל את השכר המנופח במשק, טען שר האוצר כי בכנסת יש הרבה פעמים חקיקה פופוליסטית.

בנוגע למשבר הכלכלי באירופה, אמר שר האוצר כי ישראל עוקבת אחרי ההתפתחויות באופן קבוע ומתוך דאגה. "הסיבה שאנחנו לא שם, היא כיוון שהמדינה נהגה בעת המשבר הכלכלי הגלובלי במדיניות נכונה, בניגוד למדינות אירופה שסובלות כעת ממשבר כלכלי חמור. משבר באירופה אינו פוגע בכלכלת ישראל, אולם אם הוא ידביק גם מדינות חזקות כמו גרמניה, צרפת ואנגליה, אז גם ישראל עלולה להיפגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully