וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה החרדים תובעים מתקציב המדינה?

צבי זרחיה ומוטי בסוק

19.10.2010 / 7:50

סיעת ש"ס ויהדות התורה דורשות מראש הממשלה תקציב בסך של 4.27 מיליארד שקל. הכסף נועד לסייע בדיור לצעירים ולהחזרת הקצבאות לבארכים. "תקציב המדינה יפול אם לא יינתנו פתרונות בנושא הדיור"

תביעותיהן של סיעות ש"ס ויהדות התורה בתקציב הדו שנתי, 2011-2012, שיונח היום על שולחן הכנסת, מסתכמות בכ-4.27 מיליארד שקל. ש"ס ויהדות התורה מתנות את תמיכתן בהצבעה בעד התקציב בקריאה השנייה והשלישית בהיענות של משרד האוצר להגדיל את הסיוע לזוגות צעירים ברכישת דירה (העלות - 2 מיליארד שקל) ובחקיקת חוק עוקף בג"ץ המחזיר את קצבאות הבטחת הכנסה לאברכים (העלות - 270 מיליון שקל). כמו כן דורשות הסיעות תקציב של 2 מיליארד שקל לישיבות. על פי הערכות בקואליציה, תביעותיהן ייענו.

היום יוצגו חוק התקציב וחוק ההסדרים במסיבת עיתונאים על ידי שר האוצר יובל שטייניץ, סגן שר האוצר יצחק כהן, מנכ"ל האוצר חיים שני והממונה על התקציבים אודי ניסן. ביום שלישי בשבוע הבא תתקיים בכנסת ההצבעה בקריאה הראשונה, ובסוף דצמבר ההצבעה ההבצעה בקריאה השנייה והשלישית. "תקציב המדינה עלול ליפול בקריאה השנייה והשלישית על נושא הדיור", אמר חבר ועדת הכספים ח"כ יצחק וקנין (ש"ס), "המדינה צריכה לסייע לזוגות צעירים ברכישת דירה". יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), ויו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם מוזס, איימו אף הם במשבר קואליציוני אם לא תיפתר בעיית הדיור של הזוגות הצעירים.

וקנין מציע לחוקק חוק שישיאפשר מתן מענק מקום לזוגות צעירים אשר ירכשו דירה באזורי העדיפות הלאומית. כמו כן הוא תובע לסייע לזוגות צעירים באמצעות סבסוד משכנתאות. במשרד האוצר הובעה באחרונה התנגדות לתת סבסוד משכנתאות לזכאים ולהעניק מענקי מקום לזוגות צעירים, בטענה כי צעדים אלה יובילו להעלאת מחירי הדירות. כיום ריבית המשכנתאות המוצעת על ידי משרד השיכון גבוהה מהריבית המוצעת בבנקים.

הערכות: התביעות ייענו

בשבוע שעבר נפגש שר הפנים, אלי ישי, עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והודיע לו כי ש"ס לא תתמוך בתקציב הדו שנתי, אם לא יועבר חוק עוקף בג"ץ שיכשיר את קצבת הבטחת ההכנסה לאברכים. לפי הערכות, ישי הודיע לנתניהו כי יקדם את החוק עוקף הבג"ץ בנושא הבטחת ההכנסה לאברכים בשני מסלולים: הצעת חוק ממשלתית, והצעת חוק פרטית של ח"כ וקנין וח"כ אורי מקלב (יהדות התורה). זאת, כדי שניתן יהיה לממש את המהלך גם אם יידחה בהצבעה בממשלה. לפי דרישת ישי, תשלום קצבאות הבטחת ההכנסה לחרדים יבוצע באמצעות המוסד לביטוח הלאומי ולא באמצעות משרד הדתות.

בקואליציה מעריכים כי בהצבעה בקריאה הראשונה בשבוע הבא יושג רוב בעד התקציב וחוק ההסדרים. עם זאת, עד להצבעות בקריאה השנייה והשלישית, שייערכו בסוף דצמבר 2010, תידרש הממשלה להכניס שינוים בחוק בהיקף של כמיליארד שקל למען סיוע לזוגות צעירים לרכישת דירה, וכן לתמוך בהצעת החוק למתן קצבאות הבטחת הכנסה לאברכים באמצעות המוסד לביטוח לאומי. בכנסת מעריכים כי גם דרישת החרדים להעלות את תקציב הישיבות ליותר ממיליארד שקל תיענה בחיוב.

ההערכות הן כי החרדים אינם מבקשים לפרק את הקואליציה בהצבעות על התקציב, וכי מאבקם יסתכם רק בעלות כספית לקופת המדינה. להערכת מקורות בקואליציה, אם לא יחולו התפתחויות מדיניות מרחיקות לכת, התקציב יתקבל בכנסת בסוף דצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully