וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הדלק עולים? "המדינה לקראת תסיסה"

חן הלפרן

25.1.2011 / 13:19

הפרסומים על העלייה הנוספת במחירי הדלק גורמת לראשי המאבק הציבורי בנושא להאמין כי האש ברחובות תוצת בקרוב. "העלייה יכולה להתסיס את כל המדינה - כמו בטוניסיה"

"העלייה המאסיבית במחיר הדלק בחודש האחרון, ועכשיו העלייה השנייה בגלל הנפט והדולר כואבות לציבור וזה סוחף אנשים" - כך אמר היום (שלישי) זאב גראואר, מראשי המאבק הציבורי נגד העלאת מחירי הדלק.

דבריו של גראואר מגיעים בעקבות הפרסומים כי מחירי הדלק צפויים לעלות שוב כבר בתחילת החודש הקרוב, כחלק מעדכון המחירים השנתי. העדכון צפוי לגרום לעלייה נוספת, מאחר ומחירי הנפט בעולם עלו וכן עלה שער הדולר. עקב כך, צפוי הדלק להתייקר ב-12 אגורות ומחירו יהיה 7.26 שקלים לליטר - בתדלוק עצמי, ומחיר ליטר בנזין בשירות מלא יהיה 7.40

לדברי גראואר, המאבק כנגד עליית מחירי הדלק, אינו נוגע ישירות לעלייה הצפויה הנוספת בסוף החודש, מאחר וזו אינה תוצאה של מיסוי שניתן לשנות. אך מאחר וזו מגיעה זמן קצר לאחר העלאת מס הבלו, שהקפיץ את מחיר הבנזין, ייתכן ומדובר בדבר שיסחוף אחריו את הציבור בצורה גורפת יותר. "זה משהו שיכול להתסיס את כל המדינה", אמר גראואר, "כמו בטוניסיה או בוליביה – ייצאו הרבה אנשים לרחובות".

"נצית את האש"

גראואר סיפר כי ישתתף מחר בדיון מיוחד שייערך בנושא בוועדת הכלכלה. לדבריו, הוא דיבר עם יו"ר הוועדה, כרמל שאמה הכהן, שאמר כי ישנה היענות להורדת המיסוי. "נגיע לוועדה מחר ולאחר מכן נראה לאן נושבת הרוח. יש לנו תוכניות מגירה. אם נראה שהוועדה הזאת היא קשקוש, נצית את האש". עוד ציין כי במסגרת המאבק, יצרו עימו קשר חברי כנסת שונים שהביעו תמיכתם בנושא, ביניהם ח"הכ יצחק הרצוג ומירי רגב.

כמו כן הזכיר גראואר הזכיר את השיירה שיצאה אתמול לעבר קריית הממשלה בירושלים ואת ההפגנה שנערכה במקום. "אתמול היה ניצוץ קטן שהדליק את המדורה. יש לנו עוד גזעים גדולים לזרוק לאש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully