וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האיום האירני - כלום לעומת עליות המחירים"

מחאת האזרחים בעליות המחירים מתרחבת וצפויה להבשיל לכדי הפגנה גדולה שתתקיים במקביל לכנס בהשתתפות שר האוצר בחיפה. "הממשלה מטפחת את הגג ונוטשת את היסודות - מעמד הביניים"

מחיר הדלק שוב בשיא ואזרחי ישראל יוצאים שוב לרחובות למחות על עליות המחירים ומדיניות הממשלה בנושא. קבוצות של מפגינים מטעם גופים אזרחיים שונים ובהם מטה המאבק האזרחי במחירי הדלק, תנועת דרור ישראל והנוער העובד והלומד הכריזו על קיום הפגנה גדולה הערב (שלישי) מול מרכז הקונגרסים בחיפה, בזמן קיומו של כנס כלכלי בהשתתפות שר האוצר יובל שטייניץ וראש עיריית ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני.

לפי הודעת הגופים, במחאה צפויים לקחת חלק כאלף מפגינים שיצעקו לעבר שר האוצר: "הגזמת, עד כאן! רמסת את הציבור הישראלי". במסגרת ההפגנה, שתעמוד בסימן "זעקת האזרח", יקראו האזרחים לשנות את התפיסה הכלכלית, שלדבריהם רומסת את מעמד הביניים.

כמו כן, הודיע איגוד העובדים הסוציאלים כי אנשיהם יצטרפו להפגנה הגדולה במחאה על רמיסת זכויותיהם. לדברי העובדים הסוציאליים, "משרד האוצר הוא האחראי על המדיניות הפושעת כנגד העובדים הסוציאלים והציבור כולו. לא ניתן שידרסו אותנו. זוהי זכות יסוד להתפרנס בכבוד"

מנהיג מטה המאבק האזרחי, זאב גראואר, סיפר לוואלה! חדשות כי מטרת המחאה היא להראות לשר האוצר כי הציבור לא ישתוק עד שהשיטה הכלכלית לא תשתנה. "איפה ששטייניץ נמצא, שם נהיה ונמשיך לרדוף אותו. בשיטה הנוכחית של הממשלה מטפחת את הגג ונוטשת את היסודות. מעמד הביניים הוא היסודות של המדינה וברגע שאנחנו נקרוס, כל המדינה תקרוס".

לדבריו, "האזרחים נלחמים על הישרדותם ועתידם. האיום האירני הוא כעין וכאפס לעומת מה שקורה פה, בחצר האחורית של המדינה". עוד אמר גראואר, "אנחנו חיים כמו בחוק הג'ונגל – החזק שורד ואנחנו נהיים המזון לשכבות העליון. אנחנו נטרפים על ידי החזקים".

בתנועות המחאה הוסיפו ואמרו כי ראש הממשלה ושר האוצר מכוונים לשיטה כלכלית דורסנית "הרומסת את החלשים ומיטיבה עם העשירים". לדבריהם, "ביבי ושטייניץ חושבים שאנחנו מטומטמים, שאנחנו לא מבינים שהם מבטלים את העלאת המחירים במחיר קיצוץ בחינוך ילדינו, של מיטות בבתי החולים וכמעט בכל מקום בו המדינה צריכה לדאוג לאזרחיה, אבל הפעם הם הגזימו והם ישלמו על כך מחיר גדול מאד. אנחנו נהיה כאן כדי להזכיר זאת כל הזמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully