וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבת ים מוחים על ביטול קו 46 בעקבות הרפורמה

צעירים בבת ים מוחים על ביטולו של קו 46 במסגרת הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן. הצעירים יפגינו בגבול בין יפו לבת ים על ביטולו של הקו שלדבריהם לא סופקה לו חלופה הולמת

יותר משבועיים עברו מאז נכנסה לתוקפה הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן והרוחות סביבה עוד לא נרגעות. אחרי הביקורת הרבה על ביטול חלק מהקווים צפויה להיערך היום (ראשון) הפגנה במחאה על ביטול קו 46 שנע בעבר בין בת ים לתל אביב.

לדברי אלירן לנדסמן, צעיר תושב בת ים, אחד מיוזמי המחאה, קו 46 הוא אחד מהקווים המרכזיים ששירתו את הצעירים בבת ים והוא היחיד שעבר סמוך לשישה בתי ספר בעיר וארבעה בתי ספר ביפו, דרך שלוש קופות חולים גדולות, ודרך קניון בת ים והטיילת בעיר. בעצה משותפת עם חבר מועצת עיריית תל אביב אחמד משהראוי תיערך ההפגנה על גבול הערים יפו ובת ים בהשתתפות תושבים יהודים וערבים כאחד.

עוד בנושא הרפורמה בתחבורה הציבורית:

בתחילת החודש: המבחן הגדול של הרפורמה בתחבורה הציבורית
רפורמת האוטובוסים: תקלות, בלבול ולא מעט מבוכה
ביה"ח שיבא נגד רפורמת האוטובוסים: "תפגע בחולים"


"לא ייתכן כי קו זה יבוטל מבלי שתהיה לו חלופה הגיונית", אומר לנדסמן. "זוהי פגיעה ישירה במאות תלמידים המשתמשים בקו מידי בוקר, בקשישים, בנכים ובמבקרים במרכזי הקניות וקופות החולים''. לדבריו, זהו הקו היחיד שעובר דרך רוב שכונות העיר בת ים.

קווים נוספים שביטולם עורר מחאה חריפה כנגד הרפורמה היו הקווים המובילים לבית החולים שיבא בתל השומר. פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל המרכז הרפואי אמר כי ביטולם של הקווים הוותיקים תהיה מכה אנושה לעובדים ולמטופלים: "לדאבוננו, ביטולם של קווים ותיקים (35, 45, 64) ושינוי מסלולם של קווים קיימים (7, 143) יפגע באפשרויות ניידותם של רבים הצורכים את המוצר הרפואי בבית החולים שלנו. זאת ועוד, חלק מהקווים שנכנסו למתחם בית החולים ופיזרו את הציבור במספר תחנות – לא ייכנסו יותר לבית החולים, עובדה שתהפוך את ניידות המטופלים למורכבת ומסורבלת. לא נוכל להשלים ולתת יד למהלך שיהפוך את ההגעה לשיבא למשימה כמעט בלתי אפשרית עבור רבים". עוד לפני כניסת הרפורמה לתוקף הביאה מחאה ציבורית לדחיית ביטולו של קו 45 המחבר בין גבעתיים לאוניברסיטאות תל אביב ובר אילן עד לבחינה מחודשת של הנושא.

מחברת דן נמסר בתגובה כי "דן היא הגורם המבצע ולא הגורם המתכנן. יש ריבון ויש מי שתיכנן את הרפורמה בשם הריבון שזו חברת נתיבי איילון. אנו משתדלים להביא את רחשי לב הציבור בפני הממשלה ולהעלות בפניה את נקודות התורפה של הרפורמה. אני מאמין שבסופו של דבר נהנה מהתועלת של הרפורמה וגם נשפר את הטעון שיפור".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "במסגרת השינויים ברפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן, שייכנסו לתוקפם ב-5 באוגוסט, קו 46 יוחלף על ידי קו מספר 83 של אגד. הקו ייצא ממסוף 2000 בתל אביב, דרך התחנה המרכזית החדשה ויסיים בראשון לציון. הקו ייתן שירות לתושבי יפו מהרחובות: שדרות ירושלים, יהודה הימית, שבטי ישראל ויפת לעבר בת ים: ניסנבאום (קניון בת ימון), בלפור, רוטשילד, יצחק שדה ומנחם בגין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully