וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי לוי מצטרף למחאה: יחלק מזון לתושבי האוהלים

עדי דברת מזיץ

19.7.2011 / 16:46

הבעלים של "רמי לוי שיווק השקמה" מושיט יד למחאת הדיור, והודיע כי יגיע למתחם האוהלים שהוקם בתל אביב ויחלק מזון למפגינים. "אני תומך במחאה והם צודקים לחלוטין"

אחר שהיה הראשון להרים את הכפפה ולהוריד את מחיר הקוטג', רמי לוי, הבעלים של רמי לוי שיווק השקמה, מושיט יד למחאת האוהלים. לוי צפוי להגיע היום בשעה בחמש אחר הצהרים למוקד מאבק הדיור בשדרות רוטשילד בתל אביב בליווי משאית עמוסה במזון, כך נודע ל-TheMarker. לפניו חילקו מזון: בוטיק סנטרל, צרכניות ובתי קפה מהאזור.

"החבר'ה של המאבק פנו אליי בבקשה לעזרה. אירגנתי שישלחו להם מזון לשלושה ימים - שימורים, מים מינרלים, טונה, לחם, עגבניות, מלפפונים ועוד", אמר לוי ל-TheMarker. "אני תומך במחאה והם צודקים לחלוטין. מחירי הדיור מאוד גבוהים והמעמד הבינוני נשחק. הבעיה היא שמחירי הדיור עלו ללא כל הלימה לשכר במשק. הממשלה צריכה לעשות הכל כדי שמחירי הדיור יהיו סבירים ובידה לעשות זאת כי היא שולטת בקרקעות".

"אם היה מחיר קבוע בהגרלה המחירים לא הייתה התייקרות"

לדברי לוי, המדינה צריכה לעבור משיטה של מכרז על קרקעות לשיטה של הגרלה על קרקעות. " לפני חמש שנים מגרש ליחידת דיור בהר חומה עלה 100 אלף שקל, והיום הוא עולה 450 אלף שקל. אם היה מחיר קבוע בהגרלה מחירי הקרקעות לא היו מתייקרים, אלא רק בהתאם לאינפלציה. בעצם מנהל מקרקעי ישראל יצר מדינה לעשירים ומי שיש לו יותר כסף יכול לקבל את הקרקעות. בנוסף, צריך גם להגביל את מחיר הדירה המקסימלי".

ללוי בעצמו נדל"ן רב, בעיקר נדל"ן מסחרי של הסופרמרקטים שבבעלותו ומרכזי קניות הצמודים אליהם. כמו כן, בימים אלה בונה לוי 400 יחידות דיור בירושלים שיהיו מוכנות לאכלוס בתוך כשנתיים אך שיווקן יחל בחודשים הקרובים.

לגבי מחירי הדירות בפרויקט זה, אמר לוי: "נמכור במחירים קצת יותר זולים מהשוק. צריך לזכור שבכל זאת רכשנו את הקרקע במחיר גבוה ונרוויח בהתאם למה שצריך להרוויח יזם - בין 10 ל-15 אחוז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully