וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח הנקי של מזרחי-טפחות עלה ב-26%

סיוון איזסקו

30.8.2011 / 13:10

בנק מזרחי טפחות הציג את דו"חותיו לרבעון השני, הנחתם ברווח של 252 מיליון שקלים. המנכ"ל אלי יונס: "חרף התחרות העזה, במחצית הראשונה של 2011 ביצע הבנק כשליש מההלוואות לדיור"

בנק מזרחי טפחות בניהולו של אלי יונס הציג היום את הדו"חות הכספיים לרבעון השני של השנה אותו חתם ברווח נקי של 252 מיליון שקל, גידול של 26% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. רווח זה משקף תשואה על ההון של 15.2% לעומת תשואה של 12.4% ברבעון המקביל אשתקד.

יחס הלימות ההון (רובד 1) של הבנק עמד בסוף הרבעון השני של השנה 7.71% ויחס הלימות ההון הכולל עמד על 13.61%.
הכנסות הבנק מפעילות מימון (לפני הפרשה להפסדי אשראי) הסתכמו בכ-795 מיליון שקל, גידול של כ-11.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מעמלות הסתכמו ב-336 מיליון שקל ברבעון, גידול של 1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

"עליית מדרגה נוספת בהישגי הבנק"

אלי יונס מנכ"ל הבנק מסר כי "תוצאות הרבעון השני מצביעות על הצלחתו של מזרחי-טפחות להמשיך ולהרחיב את פעילותו, תוך הגדלה רצופה ועקבית ברווחיות שלו מדי רבעון. תשואה להון של 15.2% ברבעון השני ו-14.6% במחצית הראשונה של 2011 מהווה עליית מדרגה נוספת בהישגי הבנק ומקרבת אותנו באופן משמעותי ליעד התשואה להון שקבענו בתוכנית האסטרטגית שלנו - 15% בסוף שנת 2013".

עוד מסר יונס כי "הרחבת הפעילות מתבטאת, בין השאר, בגידול של 5% באשראי לציבור במחצית הראשונה של השנה - קצב צמיחה מרשים של 10% על בסיס שנתי, וזאת לצד גידול נכבד בסעיפי ההכנסה מול עלייה מתונה בסעיפי ההוצאה. כך, הרווח המימוני גדל בששת החודשים הראשונים בלמעלה מ-15% בשעה שההוצאות התפעוליות והאחרות, בנטרול השפעת הרישום החשבונאי של אופציות לעובדים ושל התאמת הפרשות בשכר, עלו בשיעור של 4.2% בלבד, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד".

בהתייחס לשוק המשכנתאות מסר יונס כי "חרף התחרות העזה, במחצית הראשונה של 2011 ביצע הבנק כשליש מההלוואות לדיור (הלוואות לצורך רכישת נכס למגורים), תוך שמירה על מרווח פיננסי גבוה יחסית, ההולם את רמת הסיכון המאפיינת בימים אלה את ענף הנדל"ן למגורים. פעילות הבנק בתחום מתבססת על גישה שמרנית שנועדה להגביל את הסיכון בכל הלוואה באמצעות התאמה קפדנית של שיעור המימון, מבנה ההלוואה ומרכיביה, למאפייניו האישיים של הלווה ויכולת הפירעון שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully