וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוצץ המשא ומתן: רכבת ישראל תושבת החל מהערב

אבי בר-אלי

21.9.2011 / 18:55

ועד עובדי הרכבת הודיע על עיצומים על רקע מחלוקת עם הנהלת הרכבת בנושא כוונת ההנהלה להוציא את עבודות תחזוקה למיקור חוץ. הנוסעים מתבקשים להשתמש באמצעי תחבורה חליפיים

חרף המתיחות הביטחונית ולקראת יום חמישי העמוס ממילא - שוב מודיע ועד העובדים של רכבת ישראל על עיצומים, במסגרתם ישבשו את פעילות הרכבות החל מהערב. בוועד קראו לציבור הנוסעים להשתמש באמצעי תחבורה חליפיים. זאת, לאחר שלפני כשעה פוצצו את המשא ומתן עם הנהלת החברה על הוצאת מערך התחזוקה של הרכבות העתידיות למיקור חוץ.

לפני כשנה אישרו משרדי האוצר והתחבורה את רכש הקרונות הגדול של רכבת ישראל, בתנאי שתחזוקת הרכבות החדשות תבוצע בידי ספקית הקרונות - ולא במוסכי הרכבת. משמעות הדרישה היא שעובדי הרכבת ימשיכו לתחזק את הצי הקיים, אך הרכבת לא תגייס כוח אדם נוסף לשורותיה לאחזקת רכבות. בממשלה הבהירו אז כי לא יהפכו את הרכבת ל"חברת חשמל שנייה" ולא יאפשרו את הגדלתה המשמעותית על הבסיס הבעייתי לכאורה של יחסי העבודה הקיים בה היום.

רכבת ישראל מסרה הערב בתגובה: "הנהלת הרכבת הגיע למשא ומתן במטרה להידבר ולפתוח בדיאלוג שקוף וכן עם העובדים. בפני נציגות העובדים הוצגו המהלכים המבטיחים ביטחון תעסוקתי, הבטחה שאף עובד לא יפוטר, ויתרה מכך - הצגת כוונות הרכבת לגייס עוד מאות עובדים. ממהלך הדיון הסתבר כי ועד העובדים ונציגי ההסתדרות באו שלא במטרה למצות את הדיון בעניין, אלא הדגישו כי כל מטרתם היא לחזק את כוחו של הוועד ולהוכיח מי באמת שולט בחברה".

"הנהלת הרכבת רואה בהתנהגות כוחנית זו זלזול מחפיר הן בטובת העובדים והן בציבור הנוסעים. צר לנו כי אינטרסים צרים הנוגעים לפוליטיקה של שליטה הם המניעים את ועד העובדים ולא דאגה אמיתי וכנה לצרכי העובדים וציבור הלקוחות. אנו מקווים כי הוועד לא ינקוט בצעדים דורסניים שישפיעו על ציבור הנוסעים".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, מסר בתגובה: "זהו מאבק עקרוני נגד הפרטת העבודה והכנסת עובדי קבלן. המחאה החברתית הוכיחה כי הציבור מבין היום, יותר מתמיד, כי הרחבת תופעת עובדי הקבלן היא אחד מהגורמים לאי-צדק חברתי. חבל שהאוצר ממשיך להתעקש ולהתבצר בעמדתו".

יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, הוסיפה כי "המאבק הזה הוא למען הזכויות של הדור הבא של עובדי הרכבת. אנחנו לא רוצים שדור העובדים העתידי של הרכבת יהיה דור לא מאורגן, ללא יכולת להיאבק על זכויותיו. דור שיהיה נתון לשרירות ליבו של קבלן כזה או אחר. זהו מאבק על הזכות של הדור הצעיר לעבוד בכבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully