וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל תחלק 45 מיליארד דולר כדיווידנד בשלוש שנים

רויטרס

19.3.2012 / 15:59

17 שנים אחרי הפעם אחרונה בה חילקה ענקית הטכנולוגיה דיווידנד, הודיעה החברה כי תחלק במהלך הרבעון הרביעי של השנה דיווידנד רבעוני של 2.65 דולר למניה

ענקית הטכנולוגיה אפל הודיעה היום כי תחזור לחלק דיווידנד רבעוני של 2.65 דולר למניה במהלך הרבעון הרביעי של השנה הנוכחית, 17 שנה לאחר הפעם האחרונה שבה חילקה החברה דיווידנד. החברה אמרה גם כי תתחיל ברכישה חוזרת של מניות בשווי 10 מיליארד דולר החל מ-30 בספטמבר. מניית אפל עולה ב-1.3% בוול סטריט.

"אנחנו מאוד בטוחים לגבי עתידנו ורואים הזדמנויות אדירות לפנינו", אמר סמנכ"ל הכספים של אפל, פיטר אופנהיימר. הוא הוסיף כי החברה תחלק 45 מיליארד דולר במהלך שלוש שנים. תשואת הדיווידנד היא 1.8%, לעומת 2.5% במיקרוסופט ו-2% שמעניקה HP למשקיעיה.

"השתמשנו בחלק מהמזומנים שלנו להשקעות גדולות בעסקינו באמצעות מחקר ופיתוח, רכישות, פתיחת חנויות חדשות, תשלומים אסטרטגיים והוצאות על שרשרת האספקה שלנו, ובניית תשתיות. תראו יותר מכל אלה בעתיד", אמר טים קוק, מנכ"ל אפל. "גם עם ההשקעות האלה, נוכל לשמור על מאגר התחמושת שלנו להזדמנויות אסטרטגיות ויהיו לנו מספיק מזומנים לניהול עסקינו. לכן אנחנו יוזמים חלוקת דיווידנד ותוכנית לרכישה חוזרת של מניות". לחברה 932.2 מיליון מניות נכון לסוף 2011.

קוק התייחס להשקת האייפד החדש ואמר כי אפל "נרגשת לאחר סוף שבוע של שיא", אך סירב לפרט לגבי מכירות הדגם החדש של הטאבלט, אשר יצא למכירה ביום שישי האחרון בארה"ב ושמונה מדינות נוספות.

תוכנית הרכישה החוזרת של המניות צפויה להתבצע לאורך שלוש שנים כשהמטרה העיקרית היא להקטין את ההשפעה שהיתה לחלוקת אופציות ומענקי מניות לעובדים.

מחיר מניית אפל ננעל ביום שישי ב-585.57 דולר, מה שמעניק לחברה שווי שוק של כ-546 מיליארד דולר. המניה נגעה בשבוע שעבר לרגע קל במחיר 600 דולר.

אפל, יצרנית האייפון, האייפד והאייפוד, מחזיקה 98 מיליארד דולר במזומנים ובני"ע - כ-104 דולר למניה, להערכת האנליסט בריאן מרשל מחברת המחקר ISI גרופ. קופת המזומנים של אפל שווה לתקציב 2012-2013 של מדינת קליפורניה. אף שחלק גדול מהמזומנים של אפל נמצא מחוץ לארה"ב - מה שמעיד שהיא תצטרך לשלם מס גבוה על החזרתם לארה"ב – הקריאות להחזרת הדיווידנד גברו באחרונה.

אפל חילקה דיווידנד למשקיעים בפעם האחרונה בשנת 1995, לפני שובו של המייסד סטיב ג'ובס לתפקיד המנכ"ל - מהלך שהוביל להשקתם של אייפוד, אייפון ואייפד. הדיווידנד האחרון שחילקה החברה, באותה שנה, היה בסך 12 סנט למניה. ג'ובס, שהלך לעולמו באוקטובר 2011, התנגד לאורך השנים לקריאות להשיב כסף למשקיעים, אולם מחליפו קוק אותת על נכונות רבה יותר להיענות לדרישות המשקיעים.

בוול סטריט גדלו ההערכות כי אפל תחזיר כסף לבעלי המניות השנה, לאחר שקוק, אמר באחרונה כי הוא "חושב עמוקות" על דרישות המשקיעים לקבלת דיווידנד. "בכנות, יש לנו יותר כסף ממה שאנו זקוקים לו לניהול החברה", אמר קוק בפגישת בעלי המניות השנתית בפברואר.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully