וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד שילב: "המשיכה למכור מנשא פגום"

גלעד גרוסמן

26.3.2012 / 12:02

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה, נטען כי שילב מכרה מנשא לתינוקות "סלינגריידר" למרות שהיצרנית הסירה אותו מהמדפים. שילב: "הסרנו את המנשא, זו טעות חד פעמית"

סכנה לתינוקות? לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה הוגשה לפני כשבוע תביעה, ובקשה להכיר בה כתביעה ייצוגית נגד רשת החנויות לפעוטות שילב. לטענת התובעים, הרשת מוכרת מנשא לתינוק מסוג "סלינג ריידר" של חברת אינפנטינו האמריקאית, למרות שלפני שנתיים הורתה החברה להוריד את המוצר מהמדפים, וזאת בעקבות מספר מקרי מוות של תינוקות שקשורים למנשא.

על פי התביעה, שהוגשה בשמם של בני זוג מכפר סבא באמצעות עורך הדין מאור בן דוד, האישה רכשה את המנשא בחנות שילב בחודש שעבר, בעקבות המלצה של המוכרות בחנות. מספר ימים לאחר מכן, שבמהלכם נשאו בני הזוג את תינוקם במנשא, הם גלשו באינטרנט ומצאו באתר של היצרנית הודעה על כך שהחברה קוראת להחזיר את המנשא ליצרן.

בהודעה מלפני שנתיים, אותה ניתן לקרוא באתר גם היום, נכתב כי החברה קוראת להפסיק את השימוש במנשא, ולקבל מנשא חלופי. זאת, בעקבות חששות שהמוצר אינו בטיחותי. האתר של אינפניטו גם מפנה להודעה משותפת של הוועדה האמריקאית לבטיחות מוצרי צריכה וארגון "בריאות קנדה", בה נכתב כי אין לשאת במנשא פעוטות מתחת לגיל ארבעה חודשים בשל חשש מחנק, ומצוין כי מותם של שלושה פעוטות נקשר למנשא.

לטענת התובעים, הם פנו אל "שילב" ודרשו מהרשת לחדול ממכירת המנשא, לבצע איסוף של כל המנשאים שנמכרו על ידי הרשת ולפצותם בגין עוגמת נפש. בהמשך, נטען, התקשרה אליהם עורכת דין מטעם שילב, שאמרה לבני הזוג כי החברה מודעת להודעת החברה האמריקאית, אולם המנשא עדיין נמכר בחנויות הרשת. "אין מלים לתאר את ההלם, הפחד והאימה שאחזו במבקשים עת גילו כי אכן הדבר, וכי במו ידיהם סיכנו את גורל בנם בכורם וכי יכלו אף לגרום למותו", נכתב בתביעה. התובעים מבקשים לקבוע להם פיצויים על סך 7,760 שקל, הכוללים החזר עבור המנשא ופיצויים. הם מעריכים את עלות התביעה הייצוגית ב-7.76 מיליון שקל.

תגובת שילב

מחברת שילב נמסר כי "על פי הוראות היצרן שילב ביצעה הליך של recall, במסגרתו הורדו כל המנשאים מדגם 'סלינג ריידר' ממדפי הרשת והושבו ליצרן. מעבר לזה, שילב דאגה לאסוף את המנשאים שנרכשו על ידי לקוחות הרשת ולהחזירם לספק בארה"ב. מאז, ובניגוד לרושם שעולה מהתביעה, שילב איננה מוכרת את המנשא המדובר ואף הסירה את הפריט מרשימת מוצרי הרשת".

עוד נמסר מהרשת כי "חשוב להדגיש שהמקרה בו רכשו התובעים את המנשא הוא טעות מצערת, אך בודדת וחד-פעמית, שאינה משקפת את הכלל. בעקבות המקרה וידאה שילב, פעם נוספת, שלא נפלו טעויות נוספות ולא נותרו מוצרים מהפריט המדובר בסניפים השונים. יודגש בזאת כי עוד קודם להגשת התביעה, העמידו נציגי שילב את התובעים על העובדות הנ"ל והציעו להם להשיב את המוצר ולקבל את מלוא כספם חזרה, יחד עם פיצוי בגין הטעות שנגרמה. יש להצטער על כך שהתובעים התעלמו מהצעה זו והעדיפו להגיש הליך ייצוגי, שעה שהם יודעים שמדובר במקרה חד-פעמי ושאין עוד לקוחות שרכשו את המנשא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully