וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקרוא ולקנא: דירוג היהודים העשירים בעולם

מגזין פורבס ישראל דירג 151 היהודים העשירים בעולם אשר סך הונם נאמר בכ-667 מיליארד דולרים. במקום הראשון: לארי אליסון, מייסד אורקל. צוקרברג שביעי. דנקנר בחוץ

איש העסקים האמריקאי לארי אליסון הוא היהודי העשיר בעולם – כך עולה מדירוג המיליארדרים היהודים בעולם המתפרסם בגיליון אפריל של המגזין פורבס ישראל. הונו של אליסון, מייסד ענקית התוכנה אורקל, מוערך ב-36 מיליארד דולר ומבטיח לו את המקום הראשון בדירוג, בפער ניכר מאיל ההימורים, שלדון אדלסון, הממוקם שני עם שווי של 24.9 מיליארד. במקום השלישי נמצא ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, עם 22 מיליארד דולרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

את העשירייה הראשונה משלימים איש קרנות הגידור ג'ורג' סורוס עם שווי של 20 מיליארד; סרגיי ברין ולארי פייג', אנשי גוגל, המוערכים ב-18.7 מיליארד כל אחד, מדורגים במקום החמישי והשישי; מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג (17.5 מיליארד דולר) במקום השביעי; מייקל דל, מייסד חברת המחשבים הקרויה על שמו (15.9 מיליארד) במקום השמיני; סטיב באלמר, איש מיקרוסופט (15.7 מיליארד) במקום התשיעי ואיש ההשקעות קארל אייקן (14 מיליארד) סוגר את העשירייה הפותחת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך הרשימה ניתן למצוא שמות בולטים דוגמת רומן אברמוביץ', עם הון של 12.1 מיליארד דולרים, מיכאיל פרוחורוב השווה 13.2 מיליארד, איש האופנה ראלף לורן המוערך ב-7.5 מיליארד דולרים, חיים סבן עם 2.9 מיליארד ודוד עזריאלי עם שווי זהה. סך הונם של 151 המיליארדים ברשימה נאמר ב-667 מיליארד דולרים.

נפלטו מהרשימה: נוחי דנקנר ועופרה שטראוס

ברשימת המיליארדרים שמפרסם פורבס ישראל מופיעים גם 14 ישראלים, ובראשם עידן עופר עם 6.2 מיליארד דולרים, אשר מחליף את אביו סמי כישראלי העשיר בעולם. במקום השני מבין הישראלים נמצא היהלומן בני שטיינמץ עם 5.9 מיליארד ובמקום השלישי יורשו השני של סמי עופר, אייל עופר, עם 5.8 מיליארד.

שמות ישראלים נוספים הבולטים ברשימה, הם סטף ורטהימר (4.2 מיליארד דולרים), שרי אריסון (3.9), ארנון מילצ'ן (3.8), אלכסנדר משקביץ' (2.8), גיל שוויד (1.9), יצחק תשובה (1.9), לב לבייב (1.7), מריוס נכט (1.2), שלמה אליהו (1.2), טדי שגיא (1.2) ומוריס קאהן, שסוגר את הרשימה עם שווי של מיליארד דולר. הונם המשותף של 14 המיליארדרים הישראלים הוא 42.7 מיליארד דולר.

שמות ישראלים שנפלטו מהרשימה בשנת 2012 אך נכחו בה בשנה שעברה, הם בעל השליטה באי.די.בי, נוחי דנקנר; עופרה שטראוס, בעלת השליטה בשטראוס-עלית; ומיקי פדרמן, מבעלי אלביט ומלונות דן.

המיליארדר המבוגר ברשימה: דוד עזריאלי

מבין רשימת 151 המיליארדים היהודים, 58 עשו את הונם בהשקעות ושוק ההון, 21 פועלים בתחום האנרגיה והתעשיה, 15 מהם התעשרו בזכות נדל"ן, 14 מהם אנשי הייטק, 11 מגיעים משוק האופנה, 10 מהם מתחום התקשורת, ארבעה מהמיליארדרים ברשימה מגיעים מתחום המזון, ארבעה נוספים מתעשיית התרופות, שניים מהם מגיעים מעולם הספורט והונו של אחד מהם הועבר אליו בירושה.

99 מהמיליארדרים הם תושבי ארצות הברית, ישראל שניה בדירוג החלוקה למדינות עם 14 נציגים ברשימה, לקנדה ישנם שמונה נציגים, לברזיל ארבעה, לספרד ולבריטניה שלושה כל אחת, שני מיליארדרים הם תושבי אוסטרליה ושניים נוספים חיים האחד בהונג קונג והאחר במונאקו.

המיליארדר המבוגר ביותר ברשימה הוא דוד עזריאלי, בן ה-90, אשר 63 שנים מפרידות בינו ובין הצעיר ברשימה, דסטין מוסקוביץ', בן ה-27. מבין הנשים, המיליארדרית היהודיה הצעירה ביותר היא שרה בלייקלי בת ה-41.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully