וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצות הניהול של המנכ"ל הטוב ביותר בארה"ב

נדן פלדמן

9.4.2012 / 15:51

מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס הוכתר על ידי מגזין פורבס כמנכ"ל הטוב בארה"ב. בזוס המסתפק בשכר של 7,000 דולר לחודש בלבד, חלק כמה עצות שביססו את פילוסופית הניהול שלו

בשבוע שעבר הכתיר מגזין פורבס את ג'ף בזוס מאמזון כמנכ"ל הטוב ביותר בארה"ב. ההישג של בזוס מתעצם לא רק בשל הפיכתה של אמזון לאחת החברות הדומיננטיות באינטרנט והתשואה האדירה (36%) שהוא הניב לבעלי המניות מאז נטל את מושכות החברה ב-1998, אלא גם בזכות העובדה שהוא מסתפק במשכורת חודשית של 7,000 דולר בלבד, לעומת שכר המיליונים המקובל בקרב ראשי החברות הגדולות.

בזוס, שהוכתר על ידי המגזין כ"מנכ"ל שכולם היו רוצים לחקות", התנדב לחלוק עם הקוראים מספר עצות זהב שביססו את פילוסופיית הניהול שלו. הנה כמה מהבולטות שבהן.

1. "בסס את האסטרטגיה שלך על דברים שלא ישתנו"

אין הבדל בסיסי ביסודות המכירה של ליפסטיק, מושבים לטרקטור או כותרים אלקטרוניים - צריך להציע מבחר גדול, מחירים נמוכים ומשלוח אמין ומהיר.

2. "תהיה טוטאלי לגבי הלקוחות שלך"

בימיו הראשונים של בזוס בתפקיד הוא הכניס כסא ריק לישיבות ההנהלה, כך שעמיתיו יחשבו על המשתתף החשוב שנעדר מהן: הלקוח. כיום את הכסא מאיישים עובדים שהוכשרו במיוחד לחשוב כלקוח.

3. "יש שני סוגי חברות בעולם: אלה שמנסות לגבות יותר כסף, ואלה שמתאמצות כדי להוריד את המחיר. אמזון היא חברה מהסוג השני"

מעטות החברות שאכן הצליחו לקצץ בעלויות ולהעביר את החיסכון ללקוח בהיקף ובמידה שאמזון הצליחה. התגמול: שווי שוק של 90 מיליארד דולר וצמיחה של 35% בהכנסות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

4. "אם אתה רוצה להיות חדשן, תתכונן גם לכשלון"

גם אמזון ידעה כשלונות במהלך הדרך. החברה שכרה בשנים הראשונות עורכים רבים לכתיבת ביקורות ספרים ומוסיקה, ואז הבינה שעדיף לתת לגולשים לכתוב בעצמם. גם ההימור על מכירות פומביות נכשל. אך בזוס התייחס למהלכים האלה כחלק בלתי נפרד מהתפתחותה של חברה, כל עוד היא לומדת מהכישלונות שלה.

5. "כל עובד בחברה צריך להיות מסוגל לעבוד במוקד שירות הלקוחות שלה"

תלונות על שירות לקוי עלולות להיות קטלניות בעידן של בלוגים וציוצים. בזוס ביקש מאלפי מנהלים באמזון, כולל הוא עצמו, להשתתף מדי שנה בסמינר בן יומיים של הכשרה בשירות לקוחות. התגמול: אמפטיה ללקוחות והבנה טובה יותר של הצרכים שלהם.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ף בזוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully