וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: לבלות עם הילדים בלי לרוקן את הארנק

גבריאלה דוידוביץ'-ויסברג

18.7.2012 / 12:19

עלות בילוי משפחתי בקיץ בפארקי שעשועים, פארקי מים וכו עלולה להגיע למאות שקלים. עם זאת בדיקה מהירה לפני היציאה לבילוי עשויה לגלות כי אין הכרח לשלם את מלוא המחיר

קיץ, חופש - חם בחוץ, הילדים בבית, וההורים מחפשים להם תעסוקה מדי יום. לא פלא שהפופולריות של אתרי בילוי להורים וילדים, כמו הספארי, הלונה פארק והמימדיון עולה, והם הופכים מבוקשים מתמיד. אלא שלהנאה המשפחתית הזו יש מחיר כבד, שעלול להגיע למאות שקלים לביקור. כרטיסי הכניסה לאתרים רבים עולים עשרות שקלים לאדם, והמזנונים הפועלים בהם גובים לרוב מחירים מופקעים. וכך, ההוצאה של משפחה שיוצאת לבילוי באתרים אלה יותר מפעם אחת ביולי-אוגוסט, מסתכמת באלפי שקלים.

יש הורים שכבר גילו את הסוד: לא צריך לשלם את המחיר המלא. ענת, אם לשני ילדים, בני 6 ו-10, מספרת כי בשנה שעברה שילמה על כניסה לסופרלנד 400 שקל, ועוד 100 שקל עבור מזון. "הרגשתי ממש פראיירית כשהתברר לי שאם הייתי עורכת בדיקה מוקדמת, היה באפשרותי לחסוך לפחות 200 שקל באמצעות מבצע של חברת כרטיסי האשראי שלי", היא מספרת. לדבריה, גם בנושא המזון היא מתכננת לצמצם עלויות השנה. "אני מתכוונת להכין כריכים בבית ולהביא גם שתייה וממתקים. במקום עצמו אקנה לילדים גלידה, כדי שבכל זאת ירגישו שמפנקים אותם".

ים של הנחות

בדקנו את עלות הכניסה של משפחה בת שני מבוגרים ושני ילדים בשמונה אתרי בילוי, וגילינו שבכל אחד מהמקומות ניתן לקבל הנחה. במרבית המקרים, מציעות חברות האשראי מבצע 1+1 - קנה כרטיס אחד וקבל כרטיס נוסף בחינם. עם זאת, ההטבה ניתנת רק ללקוחות הרוכשים מדי חודש בסכום של 1,500-2,500 שקל לפחות בכרטיס האשראי שלהם.

גם מועדוני צרכנות כמו חבר, טוב ואשמורת מציעים כרטיסים במחיר מוזל, שלעתים כולל גם ארוחה. המועדונים האלה מאפשרים לקנות את הכרטיסים מראש ולאחר מכן להשתמש בהם ללא הצגת תעודה מזהה - כך שגם אם אינכם חברים במועדון, תוכלו לבקש ממכר שלכם שחבר בו לרכוש כרטיסים עבורכם.

בנוסף, ברוב אתרי הבילוי שבדקנו, רכישת כרטיסים באתר האינטרנט מורידה את מחיר הכרטיס בעד 25%. בתי הקולנוע עדיין דורשים עמלה של 10% על כל כרטיס שנרכש באינטרנט.

גם אתרי הקופונים נכנסים לתמונה. חיפוש פשוט בגוגל יוביל אתכם לכמה הצעות אטרקטיביות: כך למשל, באתר קופונופש מוצע קופון לקבלת 25% הנחה על כרטיס כניסה למדעטק חיפה. בנוסף, תוכלו למצוא הצעות מעניינות כמו כניסה חינם לילדים למוזיאון ישראל במהלך אוגוסט, כרטיסים בהוזלה של עשרות אחוזים בכניסה לקראת סוף היום, ועוד.

מי שמתעצל - משלם

אף שבדיקה פשוטה ומהירה מעלה שלל דרכים לחסוך בעלות הבילוי המשפחתי, רבים אינם טורחים לעשות זאת, ומשלמים את המחיר המלא. יעל כרם, מנהלת קיפצובה, מדווחת כי ביוני רכשו 60% מהמבקרים באתר כרטיס רגיל בקופה (כולל כרטיסיות משפחתיות וכרטיסים מוזלים לנכנסים בשעות מאוחרות). 33% קנו כרטיסים מוזלים באמצעות ועדי עובדים, ורק 7% השתמשו בקופון הנחה או ניצלו מבצע 1+1 של חברות האשראי. לדברי כרם, "כנראה שאין עדיין מספיק מודעות למבצעים האלה".

בפארק המים שפיים טוענים כי 50% מהמבקרים משלמים מחיר מלא, והאחרים נהנים מהנחות של חברות האשראי או מועדוני צרכנות. במיני ישראל, לעומת זאת, רק 20% קונים כרטיס במחיר מלא - והשאר מנצלים מבצעים.

ורדית גונדטר, סמנכ"לית השיווק של לאומי קארד, מסבירה כי המבצע של 1+1 הושק רק בפברואר. לטענתה, ניצול המבצעים גדל והולך, והיא מצפה שעד סוף הקיץ ימומשו בלאומי קארד 100 אלף כרטיסים במבצע.בנוסף לכרטיסי הכניסה, גם המזון במקומות הבילוי יקר מאוד. באתרים לא מתביישים לומר שהם מודעים לכך שמדובר בקהל שבוי, והתמחור בהתאם. בשיחה שערכנו עם קופאית בספארי ברמת גן בניסיון להבין כמה עולה ארוחה ממוצעת, נאמר לנו כי הן יקרות, ו"עדיף שתביאו מהבית". ליטל ברנשטיין, מנהלת השיווק של מיני ישראל, מסבירה כי זו אינה תופעה ייחודית לישראל, וכי "מי שמפעיל אצלנו את המזנון הוא זכיין חיצוני ואלה הם המחירים הנהוגים בכל בילוי מחוץ לבית, כאשר אנחנו שומרים על רמת מחירים דומה למתחרים. אנחנו מאפשרים לאנשים להיכנס עם אוכל מהבית ולא בודקים מה כל אחד מכניס".

לפי הצעת חוק שאושרה בשבוע שעבר בוועדת הכלכלה ותועלה לקריאה שנייה ושלישית, יוכלו גם המבקרים בקולנוע להביא מזון ושתייה מהבית, ובכך לחסוך עשרות שקלים בכל ביקור. החוק אמנם לא יהיה רלוונטי בקיץ הזה, מאחר שייכנס לתוקף רק ב-15 בינואר, אך כבר כיום, במרבית אתרי הבילוי ניתן להביא ארוחה מוכנה מראש ולהימנע מלהוציא עוד סכומים מכובדים.

כך בדקנו

חישוב המחיר המלא למשפחה כולל כרטיסים לזוג הורים עם שני ילדים ושתי ארוחות ילדים לפי ההיצע במקום. כדי להבין כמה אפשר לחסוך, חישבנו את עלות הכרטיסים אחרי הנחה. בחרנו להתייחס בכל פעם למבצע המשתלם ביותר שניתן לקהל רחב, כמו קופונים או מבצע של חברות כרטיסי האשראי. בנוגע למזון, יצאנו מנקודת הנחה שההורים שרוצים לחסוך יביאו את הארוחה העיקרית מהבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

קיפצובה

מחיר כניסה: עד שנתיים - 44 שקל, גילי 3-14 - 69 שקל, מבוגר - 44 שקל

הנחות ומבצעים: הנחות ברכישה באתר האינטרנט ובאתרי קופונים; כרטיס חינם ברכישת שני כרטיסים באתר קופונופש; 1+1 בחברות האשראי ויזה כאל, לאומי קארד וישראכרט; כרטיס מוזל במועדון חבר, כולל ארוחה

מחיר מלא למשפחה כניסה: 226 שקל מזון: 50 שקל (שתי ארוחות נקניקייה, צ'יפס ושתייה) סך הכל: 276 שקל

האפשרות הזולה כניסה: 138 שקל מזון: 10 שקלים (שני ארטיקים) סך הכל: 148 שקל 52%

מדעטק חיפה

מחיר כניסה: עד גיל 5 - חינם, גילאי 5-18 - 65 שקל, מבוגר - 75 שקל, כרטיס משפחתי לשני מבוגרים ושני ילדים - 240 שקל

הנחות ומבצעים: הנחה ברכישה באתר האינטרנט, מבצע 1+1 באתר cuponim; אתר קופונופש מציע 25% הנחה ברכישת כרטיס; 1+1 בויזה כאל ובישרכארט; הנחה במועדון חבר

מחיר מלא למשפחה כניסה: 240 שקל מזון: 36 שקל (שתי נקניקיות ושני בקבוקי שתייה) סך הכל: 276 שקל

האפשרות הזולה כניסה: 140 שקל מזון: 16 שקל (שני שלגונים) סך הכל: 156 שקל 44%

סופרלנד

מחיר כניסה: מעל גיל שנתיים: 99 שקל

הנחות ומבצעים: 1+1 בחברות האשראי ויזה כאל, לאומי קארד וישראכרט; הנחה במועדון חבר

מחיר מלא למשפחה כניסה: 396 שקל מזון: 82 שקל (שתי ארוחות המבורגר, צ'יפס ושתייה) סך הכל: 478 שקל

האפשרות הזולה כניסה: 198 שקל מזון: 10 שקלים (שני ארטיקים) סך הכל: 208 שקל 56%

מיני ישראל

מחיר כניסה: עד גיל שנתיים - חינם, גילי 2-5 - 24 שקל, גילי 6-18 - 59 שקל, מבוגר - 79 שקל

הנחות ומבצעים: הנחה ברכישה באתר האינטרנט; באתר קופונופש 25% הנחה ברכישת כרטיס; בחברות כרטיסי האשראי מבצע של 1+1; הנחה לחברי מועדון טוב

מחיר מלא למשפחה כניסה: 276 שקל מזון: 48 שקל (שתי נקניקיות ושני בקבוקי מים) סך הכל: 324 שקל

האפשרות הזולה כניסה: 138 שקל מזון: 20 שקל (שני שלגונים) סך הכל: 158 שקל 51%

מוזיאון ישראל

מחיר כניסה: עד גיל 5 - חינם, גילי 5-17 - 25 שקל, מבוגר - 50 שקל

הנחות ומבצעים: 1+1 בלאומי קארד; הנחה במועדון טוב הכוללת שימוש במדריך קולי; בימים שלישי ושבת, וכן בכל אוגוסט, הכניסה לילדים עד גיל 17 בחינם

מחיר מלא למשפחה כניסה: 150 שקל מזון: 70 שקל (שתי פיצות ושני בקבוקי שתייה) סך הכל: 220 שקל

האפשרות הזולה כניסה: 50 שקל מזון: 24 שקל (שני קרואסונים) סך הכל: 74 שקל 66%

יס פלאנט

מחיר כניסה: 37 שקל לכרטיס לסרט רגיל, 44 שקל לכרטיס לסרט תלת-ממד ללא משקפיים, 47 שקל עם משקפיים

הנחות ומבצעים: 1+1 בחברת האשראי אמריקן אקספרס; 10% הנחה למחזיקי כרטיס מפתח דיסקונט; 15% הנחה למחזיקי כרטיס מזרחי טפחות; הנחה במועדון טוב; מנוי לעשרה סרטים רגילים למימוש באמצע השבוע ב-259 שקל; ולכל ימות השבוע ב-294 שקל

מחיר מלא למשפחה כניסה: 188 שקל מזון: 50 שקל (פופקורן גדול ושתי כוסות שתייה) סך הכל: 238 שקל

האפשרות הזולה כניסה: 94 שקל מזון: 50 שקל (פופקורן גדול ושתי כוסות שתייה( סך הכל: 144 שקל 39%

לונה פארק

מחיר כניסה: מעל גיל שנתיים - 99 שקל

הנחות ומבצעים: הנחה ברכישה באתר האינטרנט; מבצע 1+1 בחברות האשראי ויזה כ.א.ל, לאומי קארד וישראכרט; הנחה במועדון חבר

מחיר מלא למשפחה כניסה: 396 שקל מזון: 82 שקל (שתי ארוחות המבורגר, צ'יפס ושתייה קלה) סך הכל: 478 שקל

האפשרות הזולה כניסה: 198 שקל מזון: 10 שקל (שני ארטיקים) סך הכל: 208 שקל 56%

פארק שפיים

מחיר כניסה: מעל גיל שנתיים - 98 שקל לכרטיס

הנחות ומבצעים: הנחה ברכישה באתר האינטרנט; 20% הנחה לרוכשים שלושה כרטיסים ומעלה בקופה; 1+1 בחברות האשראי ויזה כאל וישראכרט; קופון ב-buy2 לרכישת כרטיס ב-58 שקל; הנחה במועדון חבר

מחיר מלא למשפחה כניסה: 392 שקל מזון: 58 שקל (שתי נקניקיות ושני בקבוקי שתייה) סך הכל: 450 שקל

האפשרות הזולה כניסה: 196 שקל מזון: 20 שקל (שני ארטיקים) סך הכל: 216 שקל 52%

  • עוד באותו נושא:
  • לונה פארק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully