וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בחברת סחר: "הרעב העולמי טוב לעסקים"

אמירה שנויה במחלוקת של בכיר בחברת סחר המזון גלנקור, לפיה משבר המזון בעולם יניב רווחים לחברה, עוררה את זעמם של האו"ם וארגוני הסיוע. "הזמן לשנות את הכללים"

משבר המזון בעולם, שעלה לאחרונה לכותרות על רקע הבצורת החמורה בארה"ב כמו גם על רקע המשבר ברוסיה שגרם לאיסור על ייצוא דגנים מהמדינה, מציף מחדש את הדיון על האחריות החברתית של חברות סחר המזון הבינלאומיות. הסערה האחרונה פרצה עקב התבטאות שנויה במחלוקת של כריס מאהוני, מנהל הסחר החקלאי של חברת גלנקור, חברת סחר המזון הגדולה בעולם, לפיה משבר המזון העולמי מהווה הזדמנות עסקית טובה.

"האווירה היא טובה", אמר מאהוני. "מחירים גבוהים, הרבה חוסר יציבות, הרבה הפרעות, הרבה הזדמנויות. נוכל לספק לעולם פתרונות...וזה יהיה טוב גם לגלנקור", הוסיף. דבריו אלה עוררו את זעמם של האו"ם וארגוני הסיוע, כמו גם את זעמה של ממשלת בריטניה. "חברות פרטיות כמו גלנקור מנהלות משחק שיניב להם רווחים עצומים", אמרה הכלכלנית הבכירה של ארגון המזון והחקלאות של האו"ם, קונספשן קלפה, לאינדיפנדנט הבריטי. לדבריה, בנקים ופוליטיקאים הסוברים שגלנקור תקל בתנאי הסחר שלה במדינות מתפתחות הנמצאות בסכנת רעב מסיבות אתיות, עתידים להתאכזב.

"עכשיו הזמן לשנות את הכללים והתקנות בדבר דרכי ההתנהלות של גלנקור וחברות דומות כמו ADM ומונסנטו", אמרה קלפה. "החברות האלה יודעות את זה והן פתחו במסע שתדלנות כלל עולמי במטרה לעכב ולבלום כל רפורמה".

גם אוקספם – קואליציה עולמית של ארגונים הנלחמת בעוני העולמי, תקפה את גלנקור והדרך בה היא מנצלת, לדבריהם, את מחירי המזון העולמיים הגבוהים. ג'ודי ת'ורפ, מנהלת קמפיין בקואליציה אמרה כי "דבריה של קלנקורפ מהווים הצצה נדירה לעולמן הבלתי נודע של החברות העולמיות השולטות במערכת המזון העולמית". לדברי אוקספם חברות כמו גלנקור "מרוויחות מסבלם וכאבם של העניים הנפגעים ממשבר המזון העולמי בצורה החמורה ביותר. אם אנחנו רוצים לתקן את המערכת, עלינו לדאוג שהסוחרים יהיו חלק מהתרופה ולא מהבעיה".

בימים אלה, בהם שוקלות מדינות G-20 לערוך פסגת חירום על מנת להתמודד עם המשבר, דיווחה גלנקור על רווחים של 1.4 מיליארד דולר. דובר החברה אמר כי "ללא קשר לאווירה העסקית, גלנקור עוזרת למלא אחר הביקוש העולמי על ידי העברת הסחורות הנדרשות למקומות בהם נזקקים להן ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully