וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והפרחים לעזה: יצוא משותף מישראל ומהרצועה

רמי שני

24.1.2013 / 12:00

מגדלי פרחים ותבלינים ישראלים ופלסטינים נפגשו באמסטרדם וסיכמו על יצוא משותף של תוצרתם לאירופה. צפי הרווחים מגיע ל-20 מיליון שקלים

תהליך מדיני רשמי בין ישראל לבין שלטון חמאס בעזה אינו מתקיים, אך בעלי העסקים בשני הצדדים אינם מחכים למנהיגים. מגדלי פרחים ותבלינים מישראל ומרצועת עזה סיכמו על יצוא משותף של התוצרת החקלאית במטרה להרחיב את היקפי הייצוא והרווחים של שני הצדדים. לפי ההערכה בקרב המגדלים, הרווחים הצפויים יאמירו ל-20 מיליון שקלים כתוצאה מההסכם.

משלחות ישראליות ופלסטיניות נועדו בימים האחרונים באמסטרדם, הולנד, כדי לקדם את ביצוע ההסכם, לפיו יופעל ערוץ יצוא משותף לאירופה של פרחים מזני ציפורן אמריקאית, לימוניום וכן תות שדה ותבלינים משטחי הגידול ברצועה. לפי ההסכם, תישלח התוצרת מהרצועה לבתי אריזה של מועצת הפרחים בשרון ותוטס לחוץ לארץ באמצעות חברת ק.א.ל. "לחקלאים הישראלים יש ניסיון מאוד מוצלח מהעבר בעבודה משותפת עם פלסטינים באמצעות חברת אגרקסקו", הסביר חיים חדד, מזכיר ארגון מגדלי הפרחים, שהיה בין חברי המשלחת הישראלית לשיחות המשותפות. "הרצון של שני הצדדים להתפרנס הוא גדול וגובר על הקשיים בשל המצב המדיני והביטחוני. האירופים מקבלים בברכה את שיתוף הפעולה ושמחים לבצע הזמנות ולתרום את חלקם".

לדברי חדד, היצוא מנוהל באמצעות מערכת מחשבים משותפת של מועצת הפרחים וחקלאי עזה, כך שהיצואנים הפלסטינים יכולים לדעת בכל עת היכן נמצאים המשלוח והתמורה המתקבלת. בתקופה הקרובה יתקיימו פגישות נוספות כדי לבחון עוד מספר ערוצים לשיתוף פעולה. חדד הדגיש, כי למועצת הפרחים יש אפשרות לקלוט כמויות גדולות של תוצרת, להרחיב את ראש הגשר של הייצוא באירופה ובתוך כך לחזק את הבסיס הכלכלי של החקלאים ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully