וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עד 2020 מחירי הדירות יזנקו בעשרות אחוזים"

אורי חודי

29.8.2013 / 15:16

יו"ר לשכת השמאים לשעבר ארז כהן: "אם הממשלה לא תקדם לאלתר תכנון ושיווק של 65 אלף דירות בשנה, אנו צפויים להגיע כבר בשנת 2020 למחסור קריטי של כ-180 אלף דירות"

הנדל"ן צועד בבטחה לקראת סחרור מחירים נוסף, והמחסור בדירות שהגיע השנה לכ-90 אלף דירות יגיע בשנת 2014 ל- אלף דירות", כך צופה יו"ר לשכת השמאים לשעבר, שמאי המקרקעין ארז כהן. כהן אומר את הדברים היום (ה') בעקבות הנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המעידים על צניחה בהיקף התחלות הבנייה ברבעון השני של 2013.

"אם הממשלה לא תקדם לאלתר תכנון ושיווק של 65 אלף דירות בשנה, במהלך עשר השנים הקרובות, אנו צפויים להגיע כבר בשנת 2020 למחסור קריטי של כ-180 אלף דירות בשוק וזאת תוך כדי עליית מחירים של עשרות אחוזים נוספים במהלך השנים הקרובות", ממשיך ומזהיר כהן. "זוהי כבר איננה משימה נדל"נית. זוהי צריכה וחייבת להיות משימה לאומית ראשונה במעלה, בהנהגת ראש הממשלה, אחרת אנו צפויים כבר בשנה הקרובה לרבבות מחוסרי דיור, אלפי משכנתאות חדלות פירעון, סכנה לאי יציבות המערכת הבנקאית ושבר חברתי מחריף והולך".

גם נסים בובליל, נשיא התאחדות בוני הארץ, התייחס לנתוני התחלות הבנייה ואמר: "נתוני הלמ"ס מוכיחים כי עדיין קיים מחסור חמור בהיצע הדירות בישראל והפתרון לא נראה בטווח הנראה לעין . הירידה בהתחלות הבניה נמשכת. אין מספיק שיווקים של של קרקע לדירות חדשות בעיקר באזורי הביקוש ואין פתרון לבעיית האשראי ולמחסור החמור בפועלים מקצועיים שהם הגורמים המרכזיים לירידה בהתחלות הבניה. על מנת לפתור את מצוקת הדיור יש להגדיל באופן משמעותי את התחלות הבניה שכן בניית 40 אלף יח"ד בשנה לא תאפשר להגדיל את היצע הדירות באופן הנדרש".

יורם אביסרור, סמנכ"ל שיווק בחברת אביסרור משה ובניו הבונה למגורים, סבור שהנתונים מעידים על המשך עליית מחירים: "מדובר בנתונים מדאיגים, אם המדינה לא תשנה מדיניות ולא תשחרר קרקעות בצורה מאסיבית ובמחירים הגיוניים מחירי הדירות ימשיכו לעלות. למשל בבאר שבע מחירי הדירות עלו בשנה האחרונה בכ-10% בעיקר בשל מחסור בהיצע וביקושים גבוהים. נושא הדיור חייב לעלות לסדר היום הדחוף של הממשלה, אחרת שום דבר לא ישתנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully